1.700 de locuri de muncă, desființate în Franţa. Renault a obţinut sprijinul sindicatelor

Alexandru Ichim |
Data publicării:
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Renault a obţinut sprijinul sindicatelor pentru a desfiinţa 1.700 de locuri de muncă în Franţa.

Majoritatea sindicatelor de la Renault SA a aprobat un plan pe trei ani care include eliminarea a 1.700 de locuri de muncă în Franţa, în conformitate cu strategia producătorului francez de trecere la vehiculele electrice, transmite Bloomberg, scrie Agerpres.

În luna septembrie, Renault anunţa că poartă discuţii cu sindicatele din Franţa pentru eliminarea a 1.600 de locuri de muncă în sectorul de inginerie şi a 400 de poziţii auxiliare de suport în perioada 2022 - 2024.

Sindicatele CFE-CGC, CFDT şi FO au aprobat planul pe trei ani, în timp ce sindicatul CGT l-a respins, a informat marţi Renault.

Sindicatele franceze au obţinut un angajament



În schimbul acceptării eliminării celor 1.700 de locuri de muncă, sindicatele franceze au obţinut un angajament al Renault că va dezvolta nouă noi modele şi va produce peste 700.000 de vehicule pe an la uzinele din Franţa. De asemenea, Renault a promis că până în 2024 va angaja 2.500 de persoane în Franţa şi va oferi programe de training pentru a-i ajuta pe muncitori să facă conversia la producţia de vehicule electrice.

Obţinerea sprijinului sindicatelor pentru măsurile de restructurare este o veste bună pentru directorul general de la Renault, Luca de Meo, având în vedere presiunile venite din partea Guvernului de la Paris, cel mai puternic acţionar de la constructorul auto. Producţia de vehicule electrice necesită mai puţini muncitori decât în cazul vehiculelor pe combustie internă.

Renault va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial



Restructurările convenite marţi de Renault cu sindicatele franceze se adaugă altor programe similare anunţate anul trecut, conform cărora Renault va elimina 14.600 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa, şi va scădea capacitatea de producţie cu aproximativ o cincime.

Chiar dacă Renault a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după pierderile istorice înregistrate anul trecut, deficitul mondial de aprovizionare cu semiconductori i-a perturbat producţia în ultimele luni şi a impus închiderea unor uzine.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel