„Sunt aeroporturi europene în care se pot face teste, cu variante de testare înainte și după zbor. Sunt și aeroporturi în afara UE unde pasagerii se pot testa și chiar și linii aeriene care un încercat să implementeze testarea înainte de zbor. Sunt și țări care cer un test făcut cu un anumit timp înainte de a ajunge la destinație. Deci, după cum vedeți, ne lipsesc regulile comune. Pe fond, problema rămâne aceeași – dacă nu avem recunoaștere reciprocă a testelor între state, dacă nu avem indicații despre tipul de teste sau reguli uniforme privind carantina și testarea, aceste demersuri nu vor face călătoriile mai ușoare.
Așadar, punem astăzi bazele unor reguli privind testarea, reguli care vor fi dezvoltate în protocoale de către experții noștri de la agenția de securitate în aviație (EASA) și de la centrul de combatere a răspândirii bolilor, ECDC. Traficul aerian acum e foarte scăzut, iar oamenii nu pot călători, pe de o parte pentru că restricțiile implică și carantine adesea foarte lungi și pe de altă parte pentru că nu există măsuri previzibile. Ajungi la destinație și nu știi dacă ce era valabil acum două zile mai funcționează și astăzi. Dacă am avea reguli comune oamenii ar călători mai ușor“, a spus Adina Vălean, pentru hotnews.ro.
Statele membre vor menţie o conectivitate minimă în Uniunea Europeană
Fiiind întrebată cum vor putea veni în țară de sărbători românii care lucrează în acest moment în alte țări din UE, comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a trannis că traficul aerian este la un minimum. „În acest moment, traficul aerian este la un minimum – să vă dau un exemplu de dată recentă, în 21 octombrie 2020 au fost cu 70% mai puține curse aeriene decât în 21 octombrie 2019. Peisajul e sumbru și nici măcar perioada de vară nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor industriei de transporturi. Nu numai aviația e într-o situație foarte dificilă economic, dar și operatorii de trenuri internaționale, feriboturi sau autocare. Chiar cu ajutoare financiare, deblocate rapid de Comisia Europeană în criză, ne așteptăm la probleme pentru multe companii, probleme care înseamnă desființarea unor rute. Vrem ca oamenii să ajungă acolo unde au nevoie, când au nevoie. Mă refer la motive profesionale, de afaceri, dar și urgențe personale. De aceea, cerem statelor membre să mențină, prin ajutoare de toate tipurile, o conectivitate minimă în Uniunea Europeană, să mențină un minimum de rute funcționale. Sunt optimistă și spun că o să putem salva Crăciunul, iar familiile din România se vor reuni de sărbători. Printre prevederile de astăzi e și una care se referă la culoare de tranzit, care sunt trasate de-a lungul rețelei europene TEN-T, pe unde mașinile personale și cele cu pasageri, nu numai cele cu marfă, să poată trece cu rapiditate, fără controale și condiții suplimentare, în regim de tranzitare a unei țări“, a mai precizat Adina Vălean.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News