Mai mult decât un fulger din senin. A fost mai degrabă un cutremur mic ceea ce a lovit Aeroportul Internațional Ancona, și implicit regiunea, care încearcă să-și repoziționeze principala infrastructură. Un conflict acerb a izbucnit într-o după-amiază care nimeni nu o putea prevedea, sau poate că da, ieri. În momentul în care premierul Giorgia Meloni a aterizat pe Aeroportul Sanzio, a început o luptă acerbă. În primul rând, replica dată de Atim și de compania care gestionează aeroportul, nicidecum blândă, numind "unilaterală" decizia Aeroitalia.
Pe plan extern: "Zborurile spre Barcelona, București și Viena au fost foarte bine ocupate de la activarea lor. Relațiile dintre Atim și Aeroitalia - au precizat ei - au avut ca obiectiv promovarea regiunii pe anumite piețe naționale și internaționale, în concordanță cu dezvoltarea rutelor de trafic implementate de aeroport. Cu toate acestea, negocierile dintre Atim și Aeroitalia nu au ajuns la o concluzie pozitivă, în ciuda faptului că Atim a prezentat propuneri în conformitate cu reglementările în vigoare în materie de promovare și comunicare a regiunii", potrivit Il Resto del Carlino.
Acuzații reciproce
În ceea ce privește „capitolul“ rutelor interne, "zborurile către Roma, Milano și Napoli nu sunt discutate, deoarece sunt reglementate de o licitație națională și de o reglementare ENAC", au asigurat Atim și Aia. Zborurile, în opoziție, ar fi asigurate de companie timp de un an, apoi "în termenii și modurile prevăzute de contractul referitor la licitația de continuitate teritorială". Afirmă că sunt în contradicție cu cele de pe 9 septembrie din ziarul Il Carlino ale aceluiași Gaetano Intrieri, directorul general al Aeroitalia: "Licitația pentru continuitate teritorială pe care am câștigat-o are o valabilitate de trei ani. Pentru următorii trei ani, Milano, Roma și Napoli vor fi întotdeauna garantate".
La orizont se profilează o confruntare fără precedent. Guvernatorul Francesco Acquaroli a asigurat că "alegerea unilaterală comercială a companiei nu va avea repercusiuni asupra continuității teritoriale".
La rândul său, directorul Atim, Marco Bruschini, îtrebat dacă se simte acuzat, a răspuns: "Absolut nu - a fost răspunsul - În calitate de Atim, aveam responsabilitatea de a promova zborurile. Nu s-a risipit niciun euro din bani publici". Lovitura de teatru finală: anunțul de la Atim și Aia privind tratativele în curs pentru a conecta Marche la Spania și Grecia și semnarea unui protocol de înțelegere cu Ryanair pentru a crește rutele internaționale în următorii cinci ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News