Legislaţia europeană obligă transportatorii aerieni să utilizeze cel puţin 80% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, în caz contrar riscând să le piardă în următorul an. Cu toate acestea, regulile sunt concepute pentru situaţii normale de trafic. In prezent, acestea au devenit imposibil de aplicat în contextul scăderii dramatice a cererii pentru bilete de avion ca urmare a pandemiei de coronavirus.
Începând din data de 28 martie 2021, companiile aeriene sunt obligate să utilizeze 50% din sloturile lor de decolare şi aterizare pe aeroporturi, pentru a putea să şi le păstreze, însă chiar şi acest procent este considerat prea mare de sectorul aerian, care este încă într-o fază de convalescenţă, în special după apariţia variantei Omicron.
Carsten Spohr, directorul general de la Lufthansa, a avertizat la finele lunii decembrie că cea mai mare companie aeriană din Europa va fi obligată să realizeze 18.000 de zboruri suplimentare inutile în această iarnă, doar pentru a-şi conserva drepturile de decolare şi aterizare.
"În pofida solicitărilor noastre pentru mai multă flexibilitate, UE a aprobat o regulă de utilizare a 50% din sloturi, clar nerealistă", a declarat miercuri un purtător de cuvânt de la Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), care reprezintă majoritatea companiilor aeriene ale lumii.
Transportatorii aerieni, "bine protejaţi împotriva incertitudinilor actuale"
De cealaltă parte, ACI Europe a dat joi publicităţii un comunicat de presă în care indică faptul că transportatorii aerieni pot beneficia de scutiri şi "sunt bine protejaţi împotriva incertitudinilor actuale", în special a variantei Omicron a coronavirusului, care a redus rezervările de călătorii cu avionul.
ACI Europe şi-a exprimat joi "consternarea cu privire la subiectul escaladării declaraţiilor politice pe tema zborurilor goale" care lasă să se întrevadă "un scenariu de tip sfârşitul lumii... fără nicio legătură cu realitatea".
ACI Europe a precizat că susţine punctul de vedere al Comisiei Europene, care pentru următorul sezon de vară vrea să majoreze pragul la 64% din sloturile de decolare şi aterizare pe aeroporturi. De asemenea, aceasta amintește că transportatorii aerieni pot să îşi conserve sloturile prin invocarea clauzei de "neutilizare justificată".
Clauza acoperă "nu doar interdicţiile de călătorie propriu-zise ci şi restricţiile de deplasare, măsurile de carantină sau izolare care afectează viabilitatea sau posibilitatea de a călători, sau cererea pe anumite legături", susţine organizaţia care reprezintă aeroporturile europene, scrie Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News