Marcus Pechtl, proprietarul unei companii agricole din Austria, spune ca terenul de care nevoie pentru afacerea este extrem de rar și de scump. Marcus furnizează în principal pentru clienți din sectorul hotelier și pentru marile lanțuri de supermarketuri din Austria. Potrivit publicației Fresh Plaza, omul de afaceri intenționează acum să-și extindă noua afacere de export, Europa fresh, în România.
Terenurile scumpe din Austria îi descurajează pe fermieri
Marcus a decis să înființeze Europa fresh la sfârșitul anului 2023. El spune că terenurile scumpe din regiunea Tirol, Austria, îi descurajează pe unii dintre fermieri.
"Exportăm deja produse precum cartofi, ceapă, morcovi și, din acest an, ridichi roșii în Germania și le oferim clienților obișnuiți de pe piața angro din München. Dar chiar și pentru produsele de nișă mai mici, un furnizor este interesant pentru angrosistii locali doar dacă poate livra produsul în lăzi sau paleți. Din păcate, prețurile ridicate ale terenurilor din regiunea noastră îngreunează extinderea recoltelor noastre.”
Din cauza condițiilor dificile, Pechtl a decis să înceapă o afacere de legumicultură în regiunea Transilvania din România.
"În această țară, costurile de teren și de gestionare sunt mai mici, iar condițiile generale de producție sunt mai bune", explică Marcus.
Fermierul a găsit teren disponibil prin intermediul unei agenții specializate și a înființat aici o societate cu răspundere limitată.
"Scopul este să începem cu 50-100 de hectare și să extindem treptat capacitatea de cultură până la 200-300 de hectare. Inițial vom începe cu culturi standard precum cereale, cartofi, varză și salată verde vor crește și culturi de nișă precum broccoli sălbatic, varză roșie și soiuri speciale de sfeclă roșie, pe care le-am testat deja în Tirol. Producția principală ar avea loc în România.” spune el.
Potrivit sursei citate, austriacul are un oarecare avantaj pe această piață, pentru că partenera sa de viață este o româncă.
Legume produse în România vândute în Munchen
Fermierul austriac spune că a decis să se concentreze pe o bază largă de clienți. "Inițial, dorim să oferim clienților noștri existenți produse cultivate local, cum ar fi sectorul restaurantelor și piața angro din München. Dar dacă totul merge conform planului, ne putem gândi și la furnizarea directă a comercianților cu amănuntul din Austria. Următorul pas ar fi deservirea pieței interne românești și a clienților din țările vecine, precum Bulgaria", mai spune austriacul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News