Alegeri Parlamentare. Mii de români din Diaspora s-au înscris pe www.votstrainatate.ro

Andreea Cosma |
Data publicării:

Peste 1000 de români din afara țării s-au înregistrat, pentru alegerile parlamentare din acest an, pe portalul www.votstrainatate.ro, dintre aceștia 727 optând pentru votul prin corespondență, iar 331 pentru votul la secția de votare, anunță Autoritatea Electorală Permanentă.

”Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 2 iunie, ora 14:00, un număr de 1058 de cetățeni români cu drept de vot din afara țării s-au înregistrat pe portalul www.votstrainatate.ro, dintre aceștia 727 optând pentru votul prin corespondență, iar 331 pentru votul la secția de votare”, se arată într-un comunicat de presă remis MEDIAFAX.

Potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.

Preşedintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, recomandă concetățenilor noștri din străinătate să opteze cu încredere pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.

”Menționăm că AEP a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro, o serie de greșeli frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul și valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui și prenumelui, claritatea scanurilor atașate și legalitatea documentelor de ședere în alte țări”, se mai arată în comunicat.

Din aceste considerente, pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:
Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!
Lista documentelor de identitate românești: cartea de identitate, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar. Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!
Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil! Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.

Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate! Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.

Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 1627/2019. Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesară transmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe nr. 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel