Compania aeriană urmează să fie înlocuită în octombrie de ITA, o companie mai mică, cu un logo diferit.
Compania aeriană și-a petrecut ultimele decenii în pragul colapsului, perioadă în care autoritățile au încheiat alianțe cu investitori și alți transportatori globali.
„De fiecare dată a reușit să fie salvată, deși singurul rezultat a fost prelungirea agoniei sale”, spune Giovanni Orsina, directorul Școlii de Guvern la Universitatea LUISS din Roma.
Fondată în urmă cu 74 de ani, Alitalia a fost cunoscută de italieni ca „freccia alata” - sau „săgeata înaripată”.
Din 1964 compania a fost transportatorul aerian oficial al Papei, relatează Mediafax.
Italia își face o nouă firmă de transport aerian
Italia a ajuns la un acord cu Uniunea Europeană privind lansarea unui nou operator naţional, Trasporto Aereo (ITA), care va înlocui Alitalia SpA, a anunţat Trezoreria de la Roma, transmite Reuters.
Noua companie va fi deplin operaţională din 15 octombrie, iar "acordul constructiv şi echilibrat" deschide calea în vederea planificatei majorări de capital pentru ITA.
În ultimele săptămâni au avut loc discuţii dificile între autorităţile de la Roma şi Comisia Europeană privind planificata repornire a operatorului aerian, programată iniţial în aprilie. UE a cerut ca ITA să fie independentă pentru a nu fi făcută răspunzătoare de ajutoarele de miliarde de euro primite de Alitalia în ultimii ani.
Negocierile au întârziat lansarea cu câteva luni, permiţând operatorilor aerieni low-cost Ryanair şi Wizz Air să domine rutele interne din Italia.
Într-un comunicat separat al Ministerului Industriei se arată că 2.800 de angajaţi Alitalia ar putea fi angajaţi de ITA anul acesta şi încă 5.750 anul viitor. Alitalia are aproximativ 11.000 de angajaţi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News