Ambasada României în Italia, anunț pentru compatrioții care muncesc în domeniul asistenței familiale

Nicoleta Baciu |
Data publicării:

Consulatul General al României la Torino și Ambasada României în Italia organizează, la  Torino, o sesiune de informare pe tema drepturilor și a obligațiilor lucrătorilor români din Italia, în special în domeniul asistenței familiale. 

Atașatul pe probleme de muncă și sociale din cadrul Ambasadei României în Italia, Andrei Sfîrloagă, va răspunde întrebărilor românilor pe data de 3 martie, zi în care se va desfăura sesiunea de informare pe tema drepturilor și a obligațiilor lucrătorilor români din Italia, în special în domeniul asistenței familiale. 

Pentru a participa la această sesiune, românii sunt rugați să trimită un e-mail la [email protected], până la data de 1 martie 2022, ora 14.00.

 

Ambasada României în Italia, anunț pentru compatrioții care muncesc în domeniul asistenței familiale 

 

"Vă invităm să participați, joi, martie 2022, la sesiunea de informare pe tema Drepturile și obligațiile lucrătorilor români din Italia, cu focus pe domeniul asistenței familiale. Evenimentul este organizat de către Consulatul General al României la Torino, în colaborare cu Ambasada României în Italia", a scris, pe pagina sa de facebook,  Consulatul General al României la Torino.

Invitați vor fi consilier diplomatic, Andrei SFÎRLOAGĂ, atașat pe probleme de muncă și sociale în cadrul Ambasadei României la Roma și doamna Ionela-Mihaela DUMITRU, consultant fiscal. Participarea se face pe bază de înscriere la adresa de e-mail [email protected], până la data de 01 martie 2022, ora 14.00", a scris, pe pagina sa de facebook,  Consulatul General al României la Torino.

 

Italia. Angajarea badantelor sau menajerelor: Regulile se modifică în funcție de țara de origine a lucrătorului

 

Pentru o recrutare corectă a unui lucrător casnic, fie că este vorba de menajeră sau de îngrijitoare, regulile se modifică în funcție de țara de origine a lucrătorului.  Atât de partea angajatorului, cât și de cea a muncitorului, angajarea depinde de țara din care provine. Sectorul muncii casnice este unul dintre sectoarele de muncă în care incidența muncii străine este cea mai răspândită.

Munca nedeclarată este încă larg răspândită și nici măcar vestea recentă despre amnistia asupra migranților nu a adus beneficiile scontate. Sunt încă mulți, prea mulți muncitori nedeclarați (aproximativ 60% din toți angajații), relatează pensioniefisco.it.

 

Cetățeni comunitari și din afara UE, ce se schimbă?

 

Un exemplu tipic pentru a înțelege cum afectează țara de origine este cel care privește muncitorii din România și Republica Moldova, două state balcanice, foarte apropiate între ele, dar care nu reprezintă același lucru în această chestiune. Există diferite proceduri de urmat dacă vrei să angajezi un muncitor român sau unul moldovean.

Doar lucrătorii din Elveția, Norvegia, Liechtenstein sau Islanda, de asemenea cetățeni din afara UE, sunt tratați ca cetățeni italieni și UE. Pentru cetățenii italieni, UE sau echivalent, angajarea este ușoară. Fiecare element care urmează să fie inclus în contract este convenit cu lucrătorul, în primul rând salariul, programul de lucru și îndatoririle. Lucrătorul trebuie să dețină numai codul său fiscal, un act de identitate și un card de sănătate, în orice caz, toate documentele valabile.

 

Îngrijitor din afara UE, ce se schimbă?


Angajarea unui îngrijitor sau a unui lucrător casnic din afara UE necesită, în general, modelul Q. Acest lucru numai dacă lucrătorul se află deja în Italia.

Acest model este responsabilitatea angajatorului. Lucrătorul, la rândul său, trebuie să fie în posesia unui permis de ședere valabil pentru desfășurarea unei activități de muncă. În cazul în care permisul de ședere expiră, o copie a comunicării obligatorii de angajare trebuie prezentată la Sediul Poliției la reînnoirea acestuia. Aceasta este și o cerință pentru angajatori.

Pentru lucrătorii care nu sunt prezenți în Italia, pe de altă parte, trebuie luate în considerare regulile de imigrare, Ministerul Muncii stabilind anual numărul maxim de lucrători din afara UE cărora li se acordă permis de ședere din motive de muncă. 

 

Lucrător din străinătate

 

În cazul în care se dorește să imporți un muncitor din străinătate, odată ce s-a constatat fezabilitatea acestuia în urma decretului de Minister, trebuie depusă o cerere de autorizare. Și apoi, declarația de adecvare pentru cazarea în care va locui cetățeanul extracomunitar și documentația aferentă veniturilor. Solicitarea se face la Consulatul Italiei în străinătate, care eliberează străinului viza de intrare.

Angajatorul este persoana care poartă sarcina achitării cheltuielilor de deplasare pentru întoarcerea lucrătorului în țara de origine precum și sarcina comunicării oricăror modificări privind raportul de muncă.

Lucrătorul, în schimb, trebuie să meargă la Biroul Unic pentru Imigrări în termen de opt zile de la intrarea în Italia pentru a semna contractul și solicita permis de ședere, care urmează să fie trimis la Sediul Poliției prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau Pec.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel