Deși un angajat al companiei Autostrade per l’Italia a intervenit și le-a permis să-și continue drumul, familia a primit acum o cerere de plată în valoare de 76,05 euro pentru presupusa neplată a taxei de autostradă.
Incidentul a avut loc în seara zilei de 28 iulie, când Maria Grazia Patella și soțul său se întorceau acasă din Alleghe. Călătorind pe autostrada A27, aceștia au ajuns la punctul de taxare din Conegliano, unde au fost surprinși de o coadă formată în fața barierei. Ploua torențial, iar sistemul de taxare părea să fi cedat sub presiunea condițiilor meteo nefavorabile. Una dintre mașinile aflate în față întâmpina dificultăți în efectuarea plății, iar bariera rămânea coborâtă. În ciuda încercărilor repetate de a introduce tichetul în automat, sistemul nu răspundea.
După minute întregi de blocaj, a venit rândul soților Patella să își încerce norocul. Aceștia au introdus biletul de autostradă în aparat, însă acesta a fost reținut de dispozitiv și nu a mai fost returnat. Bariera a rămas închisă, iar mașinile din spate au început să se îndrepte către alte casete de plată. O altă mașină, însă, a rămas prinsă în capcană chiar în urma lor, după ce o a doua barieră s-a coborât automat. Situația devenise imposibilă, iar singura opțiune era solicitarea de asistență.
Soțul Mariei Grazia Patella a apăsat butonul de urgență, iar după câteva minute au fost direcționați către un tehnician din Vittorio Veneto, angajat al Autostrade per l’Italia. Acesta a ajuns la fața locului după aproximativ 30 de minute și a reușit să ridice manual bariera. În acel moment, el le-a explicat că sistemul fusese afectat de apă, ceea ce a dus la deteriorarea biletelor de taxare. Dispozitivul de taxare era plin de apă, iar biletele introduse se udaseră și se sfărâmaseră în interiorul aparatului, devenind ilizibile. Pentru a rezolva situația, tehnicianul a scos biletul lor deteriorat din automat și le-a oferit asigurări că va rezolva problema.
Amenda de peste 75 de euro
Familia a considerat incidentul încheiat și nu a mai revenit asupra lui până când, la începutul lunii martie, au primit prin poștă o scrisoare de recuperare a creanțelor din partea Autostrade per l’Italia. În document, cei doi erau somați să plătească 76,05 euro, deoarece în noaptea incidentului ar fi părăsit autostrada fără a achita taxa.
Maria Grazia Patella nu a stat pe gânduri și a decis să conteste suma cerută. După ce a contactat serviciul de relații cu clienții din Roma, compania a fost de acord să revizuiască suma datorată. „Pentru moment, voi plăti doar taxa de autostradă plus 3,95 euro în costuri administrative și poștale. Problema este că am ajuns să fim dependenți de tehnologie într-un mod care ne poate pune în astfel de situații absurde”, a declarat aceasta.
Femeia a subliniat că nu este corect ca utilizatorii să fie penalizați pentru defecțiuni ale sistemului de taxare. „Dacă dispozitivele Autostrade se defectează din cauza apei și biletele se distrug în interiorul lor, noi nu avem nicio vină! Tot ce am făcut a fost să urmez procedura normală de plată, iar sistemul a eșuat. Tehnicianul a luat biletul sfărâmat, iar acum nu am nicio dovadă. Tot ce pot face este să depun o declarație pe proprie răspundere”.
Ea speră ca cererea sa de reevaluare a sumei să fie acceptată, având în vedere circumstanțele clare ale incidentului. „A fost o pierdere de timp în acea noapte și este o pierdere de timp și acum, doar pentru că suntem dependenți de o tehnologie care pretinde că ne face viața mai ușoară, dar, de fapt, ne complică existența”, a concluzionat Patella.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News