ANAF a descoperit că o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok a fost plătită din banii PNL

Gabriel Nuță-Stoica |
Data publicării:
sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

ANAF a descoperit că PNL e cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok. 

Jurnaliștii de la site-ul de investigații Snoop au aflat că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că „acțiunea de campanie 'Echilibru și Verticalitate', de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.

Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma Kensington Communication, care a realizat campania plătită de PNL.

Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.

Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”. 

Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum. 

Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.

Vineri, 20 decembrie, în urma întrebărilor Snoop, firma Kensington, angajată de liberali, a recunoscut că această campanie a fost plătită de PNL, dar susține că a fost „o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”. Kensington este deținută de Răzvan Săndulescu și Cătălin Dumitru.

În ultimele zile, la cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), Fiscul din România (ANAF) a investigat finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Promovarea s-a derulat în luna noiembrie, cu câteva săptămâni înainte de alegeri. Campaniile n-au fost marcate drept publicitate politică. 

Una dintre campaniile a căror finanțare a fost cerută de ANAF s-a numit #EchilibrușiVerticalitate.  

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel