La bord submarinului Titan se aflau cinci persoane: miliardarul britanic Hamish Harding, expertul maritim francez Paul-Henri Nargeolet, Shahzada Dawood și fiul său Sulaiman, precum și directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush.
Ieri, Paza de Coastă americană a confirmat că cinci piese importante ale submarinului au fost găsite pe fundul oceanului de către un vehicul operat de la distanță, inclusiv un con de nas și coada de aterizare a acestuia.
Implozie catastrofală
Contraamiralul John Mauger, a declarat că ceea ce au găsit se potrivește cu o "implozie catastrofală".
În cadrul unei conferințe de presă, acesta a explicat: "În urma consultării cu experți din cadrul comandamentului unificat, resturile sunt în concordanță cu pierderea catastrofală a camerei de presiune. După această determinare, am anunțat imediat familiile. În numele Gărzii de Coastă a Statelor Unite și al întregului comandament unificat, ofer cele mai profunde condoleanțe familiilor. Îmi pot doar imagina cum a fost pentru ei. Și sper ca această descoperire să le ofere o oarecare alinare în aceste momente dificile."
În urma descoperirii tragice, accentul se va muta acum pe încercarea de a înțelege ce a cauzat accidentul.
Ryan Ramsey, fost căpitan de submarin în cadrul Marinei Regale britanice, a declarat pentru BBC că, pentru a încerca să obțină cât mai multe informații, autoritățile vor colecta cât mai multe dintre resturile submarinului.
Ce s-a întâmplat de fapt în acele ultime momente
El a comparat o astfel de investigație cu cele efectuate în urma unui accident de avion, dar a precizat: "Nu există o cutie neagră, așa că nu veți putea urmări ultimele mișcări ale navei în sine".
El a adăugat: "Dar cât mai multe bucăți ale navei, pentru a le aduce la suprafață, și din ele ar trebui să poată analiza structura de rupere, orice fracturi care au avut loc și, poate, să pună cap la cap ce s-a întâmplat de fapt în acele ultime momente."
Odată colectate, bucățile vor fi examinate la microscop de către experți pentru a încerca să depisteze eventuale rupturi sau rupturi în structura fibrei de carbon, ceea ce ar putea ajuta la identificarea locului exact în care a avut loc ruptura.
Anchetatorii vor încerca să afle dacă accidentul s-a datorat unei defecțiuni structurale și, în caz afirmativ, dacă aceasta s-a datorat lipsei de testare adecvată a submarinului.
Profesorul Roderick A Smith de la Colegiul Imperial Imperial din Londra a declarat pentru BBC că, din cauza forței imploziei, ar putea fi dificil să se creeze o cronologie a ceea ce s-a întâmplat.
"De aici și necesitatea recuperării și a unei examinări minuțioase, dacă este posibil", a adăugat el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News