Aceste acțiuni au fost inițiate pentru a verifica respectarea prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor de către operatorul economic SC Lidl Discount SRL și au condus la aplicarea a 757 de amenzi contravenționale și 113 avertismente.
Județele în care s-a închis temporar Lidl
De asemenea, au fost retrase definitiv de la comercializare produse neconforme în valoare de peste 120.000 de lei, iar pentru 23 de puncte de lucru a fost oprită temporar prestarea de servicii până la remedierea deficiențelor.
Mai multe măsuri restrictive au fost luate de comisarii ANPC în urma constatării neregulilor la aceste locații. Patru unități din județele Botoșani, Galați și Giurgiu au fost propuse pentru închidere temporară pe o perioadă de până la 6 luni, în timp ce alte șapte puncte de lucru din Regiunea București-Ilfov au fost propuse pentru închidere temporară pe o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni. De asemenea, s-a emis decizia de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 de unități.
Problemele
Unul dintre principalele aspecte ridicate în timpul controalelor a fost comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cele menționate pe ambalaj. De asemenea, au fost identificate nereguli în ceea ce privește regimul promoțiilor, cum ar fi comercializarea la bucată a unor produse destinate vânzării multi-pack, fără menționarea adecvată a reducerilor corespunzătoare.
În plus, au fost semnalate probleme legate de igienă, cum ar fi utilizarea pâinii neambalate în zona Gastro, păstrată în lăzi de plastic neigienizate. Alte aspecte verificate au inclus comercializarea de produse cu ambalaje depreciate sau cu acumulare de lichid în ambalaj, produse alimentare cu modificări organoleptice sau calitate inferioară, depozitarea necorespunzătoare a produselor și lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele și valoarea nutrițională pe etichetele produselor.
În ceea ce privește această acțiune, președintele ANPC, Horia Constantinescu, a declarat: "Ciupitul la cântar' a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corect la cântar și nu numai!", spune el, conform Agerpres.
Astfel de acțiuni vor continua pentru a se asigura că operatorii economici respectă standardele de calitate și siguranță.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News