Agenția europeană de statistică indică că în acel an au fost furate 26.417 de vehicule, astfel: în Italia - 10.171, în Germania - 39.172, Turcia - 33.161 și Olanda - 22.060. Unele automobile au fost furate pentru că Spania este teritoriul industriei auto, iar altele datorită locației sale strategice pentru comerțul ilegal internațional.
Potrivit raportului, în Spania au fost furate 26.417 de vehicule. Această cifră a crescut în 2022 la 30.982 de mașini furate și a reprezentat o creștere de 17,3% față de anul precedent.
Un lucru este clar și este că tendința ascendentă continuă. De altfel, anul acesta, în Spania au fost deja furate 15.898 de mașini, adică câte 87 pe zi. Cifra reprezintă cu 1.184 de vehicule mai multe față de aceeași perioadă a anului trecut și o creștere de 8%.
José Ignacio Rubio, directorul companiei din Spania, dedicat dezvoltării și vânzării de mecanisme care permit recuperarea mașinilor furate, spune că modul de operare al hoților s-a schimbat de-a lungul anilor, scrie presa din Spania.
Dacă înainte, hoții spărgeau unul dintre geamuri pentru a intra în mașină, acum nu mai e nevoie nici măcar să o atingă, pentru că simulează chei wireless, pe care le accesează fără nicio problemă. Singura problemă ar fi aparatul de geolocalizare, care ar putea să fie încorporat în automobil.
Modul de operare al hoților s-a modernizat
Totuși, această problemă nu reprezintă un mare obstacol nici pentru infractori, întrucât primul lucru pe care aceștia îl fac după ce intră în vehicul este să îl lase parcat într-o zonă în care nu va atrage atenția pentru câteva zile. Motivul: „a răci mașina” cum se spune în argou. Dacă după acest timp nimeni nu vine să-ți recupereze mașina, înseamnă că nu are mecanisme care să permită localizarea ei.
O altă variantă pentru infractori este utilizarea inhibitorilor care blochează funcționarea acestor aparate de geolocalizare, deși în acest caz va depinde de calitatea acestor mecanisme, precum și de caracteristicile vehiculului.
Ulterior, hoții scot mașinile furate din țară cu un duplicat al numărului de înmatriculare de la o altă mașină de aceeași marcă, model și culoare. Astfel, aceeași mașină poate fi cumpărată și vândută de mai multe ori.
Însă, exportul internațional nu este întotdeauna obiectivul, deoarece există piețe secundare, de obicei, la nivel local, care sunt mult mai profitabile. Deși acest lucru va depinde de cererea pentru vehicul, precum și de piesele sale.
Opțiunea de casare a vehiculului furat este o altă alternativă pentru hoții de mașini. Și totul durează vreo patru ore.
Această varietate de furt pentru casare apare mai frecvent atunci când infractorul caută o anumită piesă. Sub acest aspect, cele mai vulnerabile sunt Toyota, BMW, Mercedes Benz sau Audi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News