Muncitorii au început să toarne beton pentru fundaţia unui pilon care va susţine noul pod din oţel proiectat de celebrul arhitect italian Renzo Piano, originar din Genova, informează DPA, citat de Agerpres.
„Aceasta este prima acţiune simbolică” a lucrărilor de reconstrucţie, a subliniat marţi Giovanni Toti, preşedintele regiunii Liguria, într-o filmare la faţa locului.
El a precizat că viitorul pod va fi finalizat în primăvara lui 2020.
Autorităţile promiseseră iniţial că podul va fi gata până la sfârşitul lui 2019
Autorităţile italiene promiseseră iniţial că podul va fi gata până la sfârşitul lui 2019, dar termenul s-a dovedit mult prea optimist. De altfel, lucrările de demolare a ceea ce a rămas din vechea construcţie se află încă în desfăşurare.
Viaductul rutier Morandi era o construcţie emblematică ce lega oraşul Genova şi portul său de autostrăzi spre alte oraşe italiene şi spre Franţa.
Podul Morandi a cedat în ziua de 14 august
Podul Morandi a cedat în ziua de 14 august, în timpul unei furtuni violente, iar mai mult de 30 de automobile şi camioane s-au prăbuşit în gol. Autorităţile au evacuat ulterior peste 5000 de imobile rezidenţiale situate dedesubtul podului, din cauza riscului de noi prăbuşiri.
Justiţia italiană a deschis o anchetă împotriva a 20 de persoane şi a companiei Autostrade per l'Italia (Aspi), operatorul privat al autostrăzii, pentru omor din culpă şi nerespectarea normelor de securitate.
Potrivit unui număr al deceselor publicat de o filială din Genova a Ministerului de Interne, printre cei decedaţi sunt patru persoane din Franţa, trei din Chile, doi din Albania, doi din România, doi din Jamaica şi câte unul din Columbia şi Peru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News