Din cauza Zilei Unității Germaniei, a existat o interdicție de conducere a camioanelor în Germania, marți, 10 octombrie, așa cum se întâmplă în general în zilele de duminică și de sărbătorile legale.
Din moment ce Tirolul se temea că se vor acumula camioane la granița din Kufstein, autoritățile de acolo au închis rapid autostrăzile Brenner și Inntal pentru camioane de la miezul nopții până la ora 22:00. Aceasta a însemnat că toate camioanele din Italia au oprit la granița cu Austria.
Doar șoferii austrieci de camion au fost lăsați să treacă
„Pentru a preveni parcarea vehiculelor grele pe Inntalautobahn și Brennerautobahn din cauza lipsei accesului în Germania, trebuie luate măsuri corespunzătoare”, a spus poliția tiroleză. Au fost exceptați șoferii de camion „care pot dovedi că mers spre locul lor de reședință în Austria sau la sediul companiei din Austria și așteaptă acolo să treacă interdicția de a conduce”.
Acest lucru însemna că niciun camion non-austriac nu a avut voie să treacă prin Brenner. Mega ambuteiajul a fost mutat rapid din Tirol în Tirolul de Sud. Camioanele au fost îngrămădite de la granița cu Tirolul de Sud, lângă Mezzocorona, între Trento și Bolzano, până la granița de stat de la Pasul Brenner.
Roberto Bellini, președintele companiilor de transport ale Asociației de meșteșuguri din Trentino, se înfurie: „În după-amiaza de marți a fost un ambuteiaj lung de 110 km pe A22: totul de la Sf. Mihail până la pasul Brenner spre nord a fost închis. Austria continuă să-și bată joc de noi și nimeni nu face nimic în privința asta”, a anunțat el într-un comunicat de presă.
Expeditorii italieni de marfă sunt furioși: „Nu respectați legile”
”La ce se-au gândit austriecii? Pentru a preveni aglomerarea șoselelor, autostrăzilor și a zonelor de odihnă să sufere ca urmare a închiderii traficului intens din Germania, austriecii au decis unilateral să închidă granițele de pe pasul Brenner. Și vehiculele grele, și cele ușoare au fost nevoite să se supună restricțiilor”, mai spune Bellini.
În ciuda tuturor acordurilor, reglementărilor sau legilor, Austria face întotdeauna ce vrea și când vrea. „Încearcă să te gândești – chiar și pentru o clipă – ce ar putea însemna să stai nemișcat pe autostradă timp de 10, 15 ore. Este o nebunie, ca să nu mai vorbim de neplăcerile pur economice și organizaționale cu nenumărate întârzieri în livrări și încasări”, mai spune Bellini.
Ministrul italian Matteo Salvini amenință Austria cu acțiuni legale la Bruxelles
Ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, este nemulțumit de interdicțiile camioanelor pe la pasul Brenner. Salvini a anunțat o vizită la pasul Brenner luni (9 octombrie).
„Italia și Austria lucrează împreună la tunelul feroviar Brenner, dar Austria blochează tranzitul companiilor și camioanelor italiene într-o manieră unilaterală, inexplicabilă și arogantă și nerespectând toate reglementările europene”, a spus Salvini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News