A durat atât de mult pentru că nu există utilaje suficiente, pentru aeronava de 180 de tone. Abia joi, specialiștii americani au improvizat cu ajutorul unor bârne și anvelope, un suport cu ajutorul căruia au eliberat pista avionului.
Imaginile cu avionul Boeing 767 căruia i s-a rupt trenul stâng de aterizare la contactul cu pista au făcut înconjorul lumii. Avea la bord peste 60 de oameni, mulţi militari americani, decolase de la Kabul spre Washington şi a aterizat la Bucureşti pentru realimentare.
În momentul impactului, roţile trenului au perforat zona mobilă a unei aripi, aşa cum se vede şi în fotografii.
Specialişti ai companiei aeriene Omni Air au venit din Statele Unite în Bucureşti pentru a supraveghea evacuarea aeronavei.
Au demontat trenul de aterizare distrus
Primul lucru pe care l-au decis: să demonteze trenul de aterizare distrus.
Trenul de aterizare a fost demontat luni. Problema cea mare a fost să mute avionul de 180 de tone de pe pistă pe platformă. Cum în România nu există astfel de echipament, tehnicienii companiei au improvizat.
Specialiştii americani s-au descurcat cu ce au găsit: au adus doua macarale, un trailer şi nişte bârne de lemn peste care au pus cauciucuri. La un moment dat, scapată de muncitori, una din anvelope s-a rostogolit pe pistă, pe sub avion, dar fără să creeze probleme.
După ce au creat pe trailer suportul din bârne şi cauciuc, au început manevrele.
Cu ajutorul macaralelor, muncitorii au ancorat aeronava în chingi şi au ridicat aeronava care stătea inclinata pe stânga. Apoi au tras trailerul sub aripa afectată. La final, au lăsat avionul să se sprijine pe suportul improvizat.
Investigatorii români fac cercetări
În sfârşit avionul Boeing 767 a fost echilibrat şi aşezat pe bârne de lemn, dar şi cauciucuri. Acum se încearcă tractarea lui în zona platformelor unde va fi reparat. Cu alte cuvinte epopeea aeronavei nu s-a terminat, va mai rămâne în România încă multă vreme.
Chiar şi câteva luni, cât ar putea dura reparaţia propriu-zisă. Potrivit unor surse, în afară de trenul de aterizare au fost afectate motorul şi aripa.
Investigatorii români fac cercetări şi nu au stabilit deocamdată de ce s-a produs accidentul.
Pista aeroportului nu a avut de suferit şi este funcţională, informează Știrile PRO TV. Din fericire, pe Băneasa aterizează foarte puţine avioane, majoritatea de mici dimensiuni.
Aeroportul este rezerva pentru Otopeni, unde în acest moment funcţionează o singură pistă, cea de-a doua fiind în reparaţie. Cu alte cuvinte, blocarea singurei piste deschise pe băneasa ar fi creat probleme grave traficului de pe cel mai mare aeroport din România, chiar dacă este redus din cauza pandemiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News