Ofițerii din grupul de control al vehiculelor grele a poliției rutiere Neu-Ulm au verificat, luni seară, mai mulți șoferi la benzinăria și zona de odihnă Leipheim din Germania. Controalelor lor au scos la iveală încălcări masive ale legii.
Autoritățile dau exemplul unui șofer român de camion, în vârstă de 32 de ani, care a depășit de mai multe ori timpii de conducere admiși și, în același timp, a subcotat timpii de odihnă. Adesea conducea mai mult de 17 ore pe zi în loc de cele nouă ore permise și apoi avea doar aproximativ șase ore de odihnă în loc de 11 ore.
Împotriva șoferului român și a companiei la care muncea s-a dat o amendă „de patru cifre”, iar „călătoriile ulterioare au fost împiedicate, astfel încât conducătorul să poată avea o perioadă de odihnă adecvată și să strângă banii necesari pentru amendă”, au transmis autoritățile.
Aceste camioane prezintă un risc ridicat dacă şoferul nu repsectă timpul de odihnă, motiv pentru care polițiștii mențin aplicarea strictă a sancţiunilor.
Un șofer român de camion condusese 26 de ore fără întrerupere de odihnă, în Germania
Amintim că un alt șofer român de camion i-a șocat pe polițiștii germani anul trecut când l-au descoperit cu 26 de ore de condus fără întrerupere de odihnă, iar pe parcursul acelor ore a avut în mod constant depăşiri grave ale limitelor de viteză. Depăşirile sunt atât de multe şi grave, zic poliţiştii, încât datele GPS au fost analizate în detaliu, iar şoferul avea perspectiva unei liste lungi de amenzi pentru încălcarea normelor privind timpul maxim admis pentru conducere, dar şi depăşirile de viteză pe care le-a efectuat.
În Germania, constatarea încălcărilor de limită de viteză poate fi admisă de o instanţă de judecată nu doar în baza unui radar, ci şi a înregistrărilor video, datelor GPS sau calculelor matematice, probele pentru fiecare încălcare urmând a fi prezentate de către poliţie instanţei, iar instanţa decide dacă le admite sau nu.
Ce e important să ştim, însă, e că poliţia din Germania poate prelua aceste date stocate de camioanele moderne şi iniţia proceduri contravenţionale în baza lor. Astfel, cea mai bună soluţie e să se respecte limitele de viteză şi timpii de condus indiferent dacă există un control al poliţiei sau nu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News