2023 era termenul propus pentru ca șoferii care vor să ajungă de la Constanța spre Pitești sau invers să nu mai intre în București, ci să poată ocoli orașul pe o nouă variantă, construită la nivel de autostradă. A0 a fost proiectată ca o evoluție firească la cel mai aglomerat drum din Româna, DNCB-veche centură a Bucureștiului, unde se pierd ore în șir din cauza aglomerației și a faptului că se circulă pe o singură bandă.
Ministerul Transporturilor nu se mișcă deloc bine în ceea ce privește A0. Tot în 2023 ar fi trebuit să fie inaugurate și loturile 1 și 2 din Autostrada A0, dar și acestea au acumulat întârzieri. Șanse minime pentru o inaugurare în 2023 mai are doar un singur lot de pe întreaga centură sudică a Bucureștiului: este vorba despre lotul 2, acolo unde lucreză turcii de la Alsim Alarko și care leagă Vidra de Bragadiru. Și lotul 1(între Glina și Vidra), unde lucrează aceeași firmă turcească și care conține și legătura cu Autostrada Soarelui A2 ar fi trebuit să fie inaugurat în 2023, doar că acolo s-au acumulat întârzieri majore și nu mai există nici o șansă pentru inaugurarea în 2023.
În fine, cel mai întârziat lot de pe întreaga zonă sudică este cel dintre Bragadiru și Joița și care face conexiunea și cu Autostrada A1, contractat de grecii de la Aktor. CNAIR anunță că acesta va fi finalizat cel mai probabil în 2024. Întârzieri s-au acumulat încă din perioada de proiectare.
"Verificări pe șantierul lotului 3 Bragadiru - Joița (A0 - Sector Sud) Lucrări în execuție: Cofrare și betonare șanțuri pereate; Taluzare terasament și amenajare cu pământ vegetal; Umplutură corp drum cu material necoeziv; Fundație de balast; Demolare construcții existente. Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 53,45%, dar termenul de finalizare este deja mult întârziat ca urmare a slabei mobilizări a antreprenorului. Deschiderea traficului pe acest lot este preconizată în cursul anului 2024," transmite pe CNAIR.
Autostrada A0 loturile din Nord
Situația stă chiar mai prost atunci când vine vorba despre loturile din semiinelul nordic al autostrăzii A0. Doar un singur lot va fi inaugurat în 2023, unul din cele două contractate de compania românească UMB și care va uni A3 de DN1. Celălalt lot, între Afumați și Autostrada A2, primește acorduri de mediu pe bucăți și a făcut și obiectul unui studiu pe patru anotimpuri pentru că trece peste Lacul Cernica, parte din situl Natura 2000.
Alte două loturi au fost tergiversate de diverse contestații și au bătut recorduri în România în privința perioadei foarte lungi până la semnarea contractului. În cele din urmă pe lotul 1 Nord s-a reușit semnarea cu Pizzaroti, iar pe lotul 3 din același A0 Nord s-a semnat cu o companie chinezească - China Civil Engineering. Ambele loturi de autostradă intră în stadiul de proiectare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News