Drulă spune că statul trebuie să garanteze recuperarea investiției pentru constructorul care vine să construiască în parteneriat public-privat și nici un ministru nu a semnat până acum așa ceva.
Întrebat dacă românii ar trebui să-și ia adio de la o autostradă pe Valea Prahovei, Cătălin Drulă a răspuns:
"Eu sunt furios complet pe acest lucru. Până în 2021, când am fost la Minister, conducerile succesive au dus discuția spre un parteneriat public - privat. E o prostie. E seducătoare pentru politicieni pentru că are la bază o propunere care pare bună, dar care e un fals și anume că statul nu dă nici un ban, o construiește privatul pe banii lui și apoi își recuperează banii din strada de autostradă. Asta ar fi ok, numai că nu se poate întâmpla în practică pentru că e foarte scumpă construcția unei autostrăzi că s-ar recupera 5-10% din investiție doar din taxele de drum ori taxele ar fi atât de scumpe că n-ar mai circula nici o mașină pe acolo. Atunci, rând pe rând, atunci când au trebuit să fie semnate aceste parteneriate public-privat și au văzut că statul trebuie să garanteze diferența, adică să plătească, dar mai scump, miniștrii de Finanțe au blocat aceste proiecte. Această autostradă era vreo 8 miliarde pe vremea lui Ioan Rus, apoi au mai lansat-o și Vâlcov cu Dăncilă și tot așa," a spus Drulă la emisiunea "Diaspora în direct", de pe StiriDiaspora.ro, moderată de jurnalistul Bogdan Bolojan.
Drulă: Proiectul autostrăzii pe Valea Prahovei, blocat. Contractul, doar 5% progres
Cătălin Drulă a explicat că a fost lansată licitația pentru proiectarea autostrăzii, însă totul este complet blocat, contractul având un progres de doar 5%.
"Eu am găsit o licitație lansată de predecesorul meu, domnul Bode: era o singură ofertă pentru un proiect tehnic al autostrăzii. Adică statul să ia proiectul tehnic, să caute un constructor și cu fonduri europene, cu fonduri de la buget și cu eventuale fonduri de la Banca Europeană de Investiții să plătească construcția. Acest contract de proiectare a autostrăzii l-am semnat în a doua lună la minister. El avea termen acum, în septembrie, trebuia livrat... Faza inițială este studiul de fezabilitate și apoi mai erau șase luni pentru proiectare. Eu am plecat pe 8 septembrie de la Minister și a fost activitate în fiecare săptămână. De atunci și până astăzi, de un an și jumătate s-a blocat totul, nu a mai mers nimic înainte. Pe domnul Grindeanu nu-l interesează, a lansat niște baliverne că termenul pus de Drulă, deși era pus de Bode, e prea lung. Nu e prea lung, că uite că nu s-a întâmplat nimic în termenul ăsta lung. Contractul este abia la 5% progres. Pare că din partea domnului Grindeanu nu există nici un interes pentru finalizarea acestui proiect," a mai spus Cătălin Drulă.
Video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News