Autostrada Sibiu-Pitești. A fost semnat contractul pentru execuția secțiunii Tigveni-Curtea de Argeș

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
autostrada Pitesti-Sibiu
autostrada Pitesti-Sibiu

Azi a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Tigveni-Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu-Pitești. 

 

Pas important pentru construirea autostrăzii peste munții Carpați, așteptată de 30 de ani în România. Astăzi s-a reușit semnarea contractului de execuție a secțiunii a patra din autostrada Sibiu-Pitești, mai exact tronsonul cuprins între Tigveni și Curtea de Argeș.

Contractul a putut fi semnat ca urmare a schimbării legislației din domeniul achizițiilor publice, adică un contract poate fi semnat fără să se mai aștepte decizia instanței, în cazul în care ofertanții clasați pe locuri inferioare doresc să conteste și să meargă în judecată. Astfel, proiecte de autostrăzi, foarte importante pentru România, nu vor mai fi blocate de zeci de contestații, întinzând durata implementării până la aproape zece ani. O altă măsură care a ajutat deblocarea licitațiilor pentru autostrăzi în România a fost excluderea firmelor din China de la licitații, firmele din țara asiatică blocând de-a lungul timpului numeroase atribuiri de contracte prin acțiuni în instanță. 

"Ofertantul desemnat câștigător este PORR CONSTRUCT, iar contractul a putut fi semnat după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor – CNSC a respins contestația formulată de către un ofertant cu privire la Raportul procedurii de atribuire.Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești pe Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș, are o lungime de circa 10 km și este format din 2 tronsoane. În total, pe Secțiunea 4 vor fi 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momaia, cu o lungime de 1,3 km.Valoarea contractului este de 1,6 miliarde de lei fără TVA, iar durata este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Autostrada Sibiu - Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European," este anunțul secretarului de stat în transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

 

Autostrada Sibiu-Pitești. Alte două tronsoane se află deja în execuție

„Dacă, până recent, în astfel de situații, Compania de Drumuri aștepta soluționarea eventualului apel la prima decizie, prin modificările la legislația pe achiziții publice adoptată în această vară, ESTE OBLIGATORIE SEMNAREA CONTRACTULUI după prima decizie. Așa că, dacă cei din CNAIR își fac treaba, în următoarele zile ar trebui să semneze contractul de proiectare și execuție. Șicane juridice mai pot exista, așa că este esențial ca responsabilii din CNAIR și constructorul să se miște repede”, scria recent fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.

Autostrada Sibiu-Pitești a fost împărțită în cinci tronsoane, numerotarea începând dinspre Sibiu către Pitești. Astfel, prima porțiune, Sibiu-Boița, a ajuns deja la un stadiu destul de avansat al lucrărilor, inaugurarea acestei porțiuni urmând să fie și prima din întreaga autostradă, fiind programată pentru inaugurare în anul 2023. 

Pe tronsonul doi, situat între Boița și Cornetu se așteaptă răspunsul CNAIR privind semnarea contractului, aici fiind desemnat câștigător un constructor turc- MAPA-INSAAT. Inițial, șase constructori s-au înscris la licitație, dar cinci s-au retras ulterior, motivând că studiul de fezabilitate este unul foarte vechi(din 2008) și că prospecțiunile nu au respectat anumiți parametri, iar costurile estimate pentru construcție ar putea depăși suma anunțată, reprezentând deci un risc foarte mare pentru constructor.

Mai departe, tronsonul trei din Autostrada Sibiu-Pitești situat între Cornetu și Tigveni este blocat de o contestație după ce licitația a fost una cu precalificare: CNAIR urma să aleagă șase dintre cei 15 constructori care au depus o ofertă, luând în calcul experiența similară, utilajele și forța de muncă disponibile. Unul dintre constructorii turci respinși a contestat decizia de excludere. 

Tronsonul patru situat între Tigveni și Curtea de Argeș a fost semnat azi, iar tronsonul cinci dintre Curtea de Argeș și Pitești se află deja în execuție, constructorul câștigător fiind Astaldi.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel