Autostrăzile din Italia, printre cele mai nesigure din Europa: 200 de tuneluri, în pericol să se prăbușească

Narcis Popa |
Data publicării:

Peste 200 de tuneluri rutiere din reţeaua de autostrăzi în Italia sunt potenţial nesigure, potrivit unui raport intern făcut public de mai multe ziare, informează DPA.  

Tunelurile încalcă o directivă a UE, având probleme inclusiv de iluminare slabă, lipsă de căi de evacuare clare în caz de accidente sau erori de impermeabilizare, se arată în raportul publicat în ziarele de vineri.

Potrivit cotidianului La Repubblica, un organism al Ministerului Transporturilor a întocmit raportul şi l-a trimis operatorilor de autostrăzi şi serviciilor de pompieri la începutul lunii noiembrie.

Unul dintre tunelurile semnalate ca periculoase a suferit o prăbuşire parţială la 30 decembrie, când o secţiune de 2,5 tone a plafonului a căzut pe autostrada Genova-Gravellona. Din fericire, nu a fost lovit niciun vehicul care trecea. Raportul ministerului ar fi fost confiscat de poliţia Guardia di Finanza care investighează acest incident.

Autostrade, operatorul privat de autostrăzi responsabil pentru 105 din tunelurile menţionate în raport, a insistat că niciunul nu riscă să se prăbuşească.

Nu există nicio problemă "structurală" cu tunelurile, dar trebuie îmbunătăţiri în ceea ce priveşte siguranţa la incendiu, iluminatul şi comunicaţiile radio, a declarat compania într-un comunicat.

Italia vrea să modernizeze tunelurile de pe autostrăzi

 

Cu toate acestea, lucrările de modernizare sunt finalizate sau în curs de desfăşurare în 90% din cazuri, potrivit Autostrade.


Între timp, tencuiala a căzut în timpul nopţii de pe tavanul unui tunel pe autostrada A6 Torino-Savona, forţând închiderea acestuia pentru câteva ore, a anunţat agenţia de presă ANSA. Nimeni nu a fost rănit.

Aceeaşi autostradă - administrată de Gavio, un alt operator privat - a avut o problemă mai gravă în noiembrie, când un viaduct în apropiere de Savona, un oraş de pe coasta de nord-vest, s-a prăbuşit din cauza unei alunecări de teren.

Starea infrastructurii rutiere a Italiei a fost o preocupare majoră de la prăbuşirea în august 2018 a unui pod de autostradă la Genova, care a ucis 43 de oameni. Autostrade a fost responsabil pentru întreţinerea sa.

Autostrade se confruntă cu o anchetă penală, iar procurorii care analizează cazul suspectează compania că a făcut economie la întreţinere pentru a stimula profiturile. Autostrade neagă acuzaţia.

Principalul partid de guvernământ din Italia, Mişcarea Cinci Stele (M5S, antisistem) ameninţă că va revoca concesiunea acordată Autostrade, dar acest lucru este controversat şi poate conduce la litigii.

Procurorul din Genova Francesco Cozzi a cerut o reglementare mai dură cu privire la siguranţa rutieră, notând probleme de conflict de interese în monitorizarea autostrăzilor.

Autostrăzile gestionate de Autostrade, de exemplu, sunt în prezent inspectate de o filială a companiei şi nu de un organism independent.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel