Informarea meteo de viscol și ninsori este valabilă de vineri, ora 11:00, până luni, 13 decembrie, ora 08:00. În intervalul menționat, temporar vor fi precipitații în cea mai mare parte a țării. În cursul după-amiezii de sâmbătă (11 decembrie) va ploua mai ales în regiunile sudice, iar în noaptea de sâmbătă spre duminică (11/12 decembrie) și în restul teritoriului. La munte vor fi precipitații mixte, dar treptat în cursul nopții la altitudini de peste 1500 m, vor predomina ninsorile și se va depune strat nou de zăpadă.
Începând de duminică (12 decembrie) în regiunile vestice și sud-vestice treptat vor predomina ninsorile și se va depune strat de zăpadă, iar la munte local va ninge abundent.
Precipitațiile vor fi moderate cantitativ, iar pe tot parcursul intervalului se vor acumula în general 15-25 l/mp și, în special în zonele deluroase și montane, peste 40-50 l/mp.
Temporar în regiunile vestice, sudice și la munte vântul va avea intensificări cu viteze în general de 45-55 km/h, iar pe creste rafalele vor depăși 80-90 km/h, viscolind ninsoarea și spulberând zăpada.
Prima zăpadă și pericolul de pe șosea. Titi Aur: Atenție la aceste două aspecte. E combinația fatală
De ce atunci când apare prima zăpadă sunt și cele mai multe tamponări? Titi Aur, expert în conducere defensivă, a dezvăluit pentru DC News de ce trebuie să țină cont șoferii la prima zăpadă din această iarnă.
Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat în exclusivitate pentru DC News că "asfaltul este mai puțin aderent când este rece, chiar dacă este uscat", iar "dacă este umiditate și asfaltul devine negru pentru că plouă, e rouă - sau doar umiditatea din atmosferă face asfaltul să se înnegrească -, apare riscul de a întâlni acea gheață neagră, adică poleiul."
Ce trebuie să știm când apare zăpada? "De obicei nu ninge la -20 de grade, ci în jurul temperaturii de 0 grade. Zăpada proaspătă sau mai puțin proaspătă, dar la temperatură ridicată (comparând cu -20 de grade), adică în jur de 0 grade, are aderența cea mai mică. Pentru că roata, cauciucul, nu aluneca de fapt pe zăpadă, ci pe un strat de apă format între cauciuc și zăpadă.", a mai spus Titi Aur.
Astfel, cu cât este mai cald afară, cu atât aderența este mai mică. Și aici vorbim de căldura relativă, adică nu de -20, -30 de grade, ci în jur de 0 grade sau chiar un pic peste, dar ninge. Avem aderența cea mai mică atunci când suntem în jurul de 0 grade, pe zăpadă", a subliniat expertul în conducere defensivă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News