„De obicei, în fiecare an, în perioada reducerilor de #BlackFriday şi a sărbătorilor de iarnă, atacatorii îşi intensifică tentativele de fraudare a utilizatorilor, profitând de viteza cu care facem acţiuni în mediul online (...) Metodele prin care ei încearcă să extragă de la potenţialele victime date personale, financiare sau de autentificare implică de obicei tactici de inginerie socială, folosite în contextul unor mesaje promoţionale false, create special de atacatori. Acestea arată similar cu cele legitime şi sunt de regulă găzduite pe site-uri compromise sau unele nou create.
În cazul prezentat în imagine, atacatorii copiază identitatea de brand Dedeman pentru a convinge potenţialele victime că este vorba despre o iniţiativă legitimă, însă dacă suntem atenţi la adresa de pe care soseşte acel mail, putem observa cu uşurinţă că este una neoficială şi fără nicio legătură cu compania, de pe un domeniu .surf”, precizează experţii în securitate cibernetică.
Textul înşelător are greşeli gramaticale evidente
Conform acestora, textul înşelător scris în limba română are greşeli gramaticale evidente, „semn că a fost tradus din altă limbă cu un instrument automat de traducere”.
„Înainte de a face click, analizaţi cu atenţie link-urile provenite din surse cunoscute sau cele din mesaje suspecte venite de la contactele dumneavoastră, în care vi se cere să faceţi o acţiune fără prea multe explicaţii suplimentare. Verificaţi cu expeditorul trimiterea mesajului respectiv, atunci când nu sunteţi siguri!”, recomandă DNSC.
Utilizatorii care se confruntă cu probleme de siguranţă în mediul online pot apela numărul de urgenţă call-center al DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau se pot transmite sesizări la [email protected].
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News