"Pe fondul nepăsării autorităţilor din România şi 'somnului de veci' instalat la nivelul Ministerului Transporturilor, sechestrarea abuzivă a camioanelor autohtone pe teritoriul unor state precum Belgia sau Franţa, a devenit un adevărat fenomen. Sprijinul solicitat de firmele româneşti de transport la nivelul Ministerului Transporturilor a rămas fără nici un rezultat concret în condiţiile în care numai la nivelul membrilor F.O.R.T., trei firme de transport au acumulat pierderi de peste 35 milioane de euro, având sechestrate nu mai puţin de 26 de camioane", arată FORT.
Motivul invocat de autorităţile de control este aşa numitul 'dumping social', însă în fapt abuzurile au un alt argument, legat în principal de dorinţa acestor ţări de a proteja capitalul autohton în faţa mult mai competitivilor transportatori români, mai spun reprezentanţii FORT.
În acest context, Federaţia Operatorilor Români de Transport a transmis un memoriu către Comisia Europeană, cu speranţa ca, la nivelul acesteia, subiectul urmează să fie dezbătut şi tratat cu seriozitatea cuvenită.
"În România, demersurile iniţiate în urma cu doi ani de minister nu au mai avut continuitate, iar actualul ministru, Lucian Şova, pare mai degrabă preocupat să 'lanseze fumigene', păcălind opinia publică, în loc sa demonstreze ca ministerul pe care îl conduce şi care supravieţuieşte în special datorită mediului privat, este preocupat să mai şi rezolve probleme şi nu doar să profite financiar", au mai arătat transportatorii.
În comunicat se mai precizează că FORT încearcă să organizeze şi un protest care sa sensibilizeze Comisia Europeană, însă demersul se loveşte de teama din ce în ce mai accentuata a transportatorilor romani de a se întâlni cu autorităţile de control din Belgia, "care au demonstrat în nenumărate rânduri ca ştiu să sfideze orice norma legală atunci când trebuie sa abuzeze o companie românească"
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News