Belgia va interzice cele mai comune forme de publicitate pentru jocuri de noroc, impunând limite severe pentru sponsorizarea cazinourilor, pariurilor și loterielor.
Măsura a fost anunțată de vicepremierul și ministrul Justiției, Vincent Van Quickenborne. „În viitor, doar persoanele care vor să joace și caută în mod activ informații vor putea găsi reclame despre joc”, a explicat ministrul într-un comunicat.
Noile reguli urmăresc să contracareze „normalizarea” jocurilor de noroc, în special în ceea ce privește publicitatea adresată minorilor. Prevederea limitează sau interzice cu fermitate majoritatea formelor de publicitate pentru jocuri de noroc: de la reclame la televiziune și radio la publicitate video pe site-uri web și platforme sociale, la reclame în reviste sau ziare și panouri publicitare.
Companiile vor putea în continuare să facă publicitate pe conturile lor de socializare, dar fără posibilitatea de interacțiune și cu mesaje video limitate la cinci secunde. Sponsorizarea pariurilor pe canalele sportive va fi complet interzisă începând cu 1 ianuarie 2025, mai multe măsuri restrictive care intră în vigoare înainte de interdicția totală.
Companiile de pariuri vor avea voie să facă publicitate în locurile fizice în care se joacă jocul și pe paginile lor web sau în rezultatele căutării Google, dar numai utilizatorilor care introduc termeni de căutare legați de joc.
Pe lângă lista formelor de publicitate interzise și permise, decretul guvernului belgian stabilește și o serie de reguli etice generale pe care trebuie să le respecte formele de publicitate ale jocului care sunt încă permise: de exemplu, spoturile promoționale nu vor mai fi capabil să folosească „personaje fizice” sau „personaje fictive”, scrie Europa Today.
O interdicție care va împiedica și sponsorizarea pariurilor de către fețe cunoscute ale televiziunii, divertismentului și lumii sportului.
Se estimează că în Belgia există peste 100.000 de jucători activi. O treime dintre ei sunt puternic dependenți. Acești „jucători cu probleme” finanțează până la 40% din veniturile companiilor de jocuri de noroc, astfel încât miliarde de profituri „se realizează pe spatele persoanelor cu dependențe”, a conchis Van Quickenborne.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News