Ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a declarat că va exista un program similar cu cel al biletului lunar de 9 euro pentru transportul public la nivel național, odată ce se va găsi o finanțare, însă a fost destul de vag în privința detaliilor și a prețului pe care l-ar putea avea acest bilet.
Într-un interviu pentru presa germană, Wissing a declarat că dorește să "simplifice structurile de transport public, să le digitalizeze" și să ofere o "structură mai bună a tarifelor" în Germania.
Acest lucru vine în contextul în care oferta de trei luni, în cadrul căreia transportul public în Germania era disponibil pentru doar 9 euro pe lună, este pe cale să se încheie.
Începând de joi, 1 septembrie, vor reveni prețurile obișnuite pentru autobuze, tramvaie, U-Bahn, S-Bahn și trenuri regionale, iar oamenii nu vor mai putea folosi un singur bilet pentru a călători pe rețelele locale din Germania.
Biletul de 9 euro a fost un real succes
"Oamenii au apreciat biletul (de 9 euro, n.r.) încă de la început și au văzut o oportunitate bună", a spus el. "Cumpărând multe bilete, oamenii au votat că (transportul public) nu ar trebui să rămână așa și de aceea vreau să simplificăm structurile de transport public, să le digitalizăm și avem nevoie de o structură mai bună a tarifelor. Trebuie să fie ceva nou", a spus ministrul.
Întrebat dacă este în favoarea vreuneia dintre ideile propuse pentru continuarea acestui program, cum ar fi ideea social-democraților de a plăti un bilet de 49 de euro, Wissing a fost ezitant în răspunsul său.
Dar a spus că l-a convins pe colegul său, ministrul de finanțe Christian Lindner, tot de la Partidul Liber Democrat (FDP), că trebuie să existe o nouă ofertă. Lindner a refuzat în mod constant să ia în considerare ideea unui nou bilet de 9 euro din cauza problemelor de finanțare și chiar a criticat "mentalitatea de gratuitate" din jurul biletului.
"În ultimele zile, am avut multe discuții cu ministrul federal de finanțe și am reușit să îl conving, cu argumente bune, că avem nevoie de structuri tarifare mai bune pentru transportul public", a declarat Wissing. "De aceea, și el susține conceptul de a face ceva mai bun decât ceea ce am avut până acum în transportul public".
"Ceea ce este important, bineînțeles, este ca în final să existe o finanțare comună între state și guvernul federal."
Cum ar putea arăta noua subvenție la transportul în comun
Când a fost presat să explice cum ar putea arăta un program succesor, Wissing a declarat că autoritățile trebuie să stabilească "cum ar trebui să arate un astfel de bilet, unde se poate aplica, cum îl putem finanța împreună, cu ce pot contribui landurile".
"Și dacă știm exact care ar trebui să fie structura tichetului, cum ar trebui să fie distribuit, atunci, la sfârșitul zilei, întrebarea trebuie să fie: Cum structurăm prețul?", a spus el.
În interviul radiofonic, Wissing a declarat că publicul merită "bilete îmbunătățite, care să ofere mai mult, care să fie valabile pe întreg teritoriul Germaniei, care să poată fi achiziționate mai ușor, prin intermediul structurilor digitale".
El a adăugat: "La urma urmei, lucrurile nu pot rămâne la fel la nesfârșit dacă oamenii se așteaptă ca ele să se îmbunătățească, să devină mai moderne."
Potrivit cifrelor prezentate de autorități, au fost vândute aproximativ 52 de milioane de bilete de 9 euro. Guvernul a finanțat campania cu 2,5 miliarde de euro pentru a compensa veniturile pierdute de furnizorii de transport.
---------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din Germania, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News