Totul a început cu doi bancheri de pe Wall Street, Jim Fisk şi Jay Gould. Cei doi au cumpărat cantitate semnificativă de aur în SUA, în speranţa creşterii preţului global şi pentru a-l vinde cu profituri uriaşe.
În schimb, vineri, 24 septembrie 1869, în ziua denumită ulterior Black Friday, piaţa aurului din SUA s-a prăbuşit şi acţiunile lui Fisk şi Gould au semănat faliment pe Wall Street.
Ani mai târziu, Black Friday şi-a căpătat semnificaţia actuală, iar pentru americani, această zi are o dată clară: e vinerea care urmează după Ziua Recunoştinţei. Astfel, oamenii se trezesc după masa festivă şi se îndreaptă spre magazinele fizice, dar şi virtuale.
În ultimii doi ani, în care pandemia de coronavirus a întors lumea cu susul în jos, shopping-ul online a devenit o necesitate.
Ofiţerii de poliţie din Philadelphia au fost primii care au asociat Black Friday cu momentul de după Ziua Recunoştinţei. Acest lucru se întâmpla în 1950, când un val de suporteri au venit în oraş pentru un meci, blocând traficul şi provocând haos general. Poliţiştii nu şi-au putut lua liber, lucrând în ture întregi şi obositoare pentru a controla prăpădul din acea zi de Black Friday.
Ulterior, numele s-a răspândit, iar comercianţii au transformat totul în avantajul lor. Aşa că, astăzi, Black Friday este cel mai mare eveniment de cumpărături din SUA, zi în care magazinele reduc preţurile pentru a spori profiturile şi a da startul sezonului festiv, potrivit Mediafax.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News