Sute de români se plâng pe rețelele de socializare că zborurile le-au fost anulate, fără să fie anunțați. În plus, sunt oameni care așteaptă de luni bune să-și primească banii pe biletele anulate în perioada pandemiei.
Blue Air a apelat la procedura de concordat preventiv
Pentru a putea asigura reluarea în bune condiții a zborurilor regulate și onorarea tuturor obligațiilor asumate către pasagerii, angajații și partenerii săi, Blue Air Aviation a apelat la procedura de concordat preventiv.
„Blue Air nu intră în insolvență, dimpotrivă – se protejează”, precizează compania aeriană, într-un comunicat.
Procedura concordatului preventiv, așa cum această este definită în legislația română, este o procedură de salvgardare prin care debitorii aflați în stare de dificultate financiară (nu în insolvență!) pot ajunge la un acord formal cu creditorii lor cu privire la plata datoriilor și prin care pot asigura continuitatea și viabilitatea companiei, astfel încât această să fie capabilă să își stingă datoriile și să își continue activitatea.
“Din păcate, returnarea banilor durează, noi am estimat că în jur de 10 săptămâni, fiindcă trei luni noi nu am încasat nimic.
Pur și simplu nu avem de unde!
Și atunci, când vom avea surplus față de cât costă să zburăm, începem să plătim. Biletele anulate sunt 20 de milioane de euro, nu avem de unde să îi rambursăm. Nu e că nu vrem. Și asta e situația la toate liniile aeriene, nu suntem singurii. E o problemă masivă în industrie. Noi așteptăm ajutorul de stat și atunci vom putea plăti, dar până atunci nu avem cum”, a spus Oana Petrescu, director general al Blue Air, scrie www.aviatiamagazin.com.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News