Cu un bilanţ de 28.446 de morţi, Marea Britanie este a doua cea mai afectată ţară din Europa de pandemia de coronavirus. Izolarea a fost decretată la 23 martie şi prelungită până joi, dată la care ar urma să fie reevaluată.
Închiderea cantinelor în companii, reducerea numărului de birouri comune şi curăţenie suplimentară se numără printre măsurile luate în considerare de guvern pentru a le permite companiilor să îşi reia activităţile, conform BBC şi Financial Times.
Angajaţii în contact cu publicul vor trebui să fie protejaţi de ecrane de plastic, iar cei care pot lucra de acasă sunt încurajaţi să continue să facă acest lucru, conform recomandărilor.
Angajaţii care trebuie neapărat să se deplaseze la birou sunt încurajaţi să lucreze în orare decalate pentru a se evita aglomerarea metrourilor şi trenurilor de navetişti.
„Acest mesaj contradictoriu s-ar putea dovedi periculos”
Principalele trei sindicate feroviare s-au declarat îngrijorate de „mesajul” trimis în cazul creşterii traficului feroviar, care le-ar putea lăsa de înţeles pasagerilor că nu este periculos să ia trenul.
„Acest mesaj contradictoriu s-ar putea dovedi periculos şi i-ar putea determina pe oameni să încalce regulile privind deplasările şi munca”, i-au scris premierului sindicatele ASLEF, RMT şi TSSA.
De la începutul izolării, guvernul le transmite cu regularitate britanicilor "să rămână acasă" şi să evite "orice deplasare neesenţială".
Înainte de a-i putea primi din nou la sediile lor pe angajaţi, companiile vor trebuie să facă "o evaluare a riscurilor", sugerează documentele guvernului privind ieşirea din izolare.
Dacă distanţa recomandată de doi metri între angajaţi nu poate fi respectată, trebuie luată în considerare folosirea echipamentelor individuale de protecţie, însă această chestiune ridică întrebări în rândul antreprenorilor.
Introducerea unor măsuri de distanţare socială în aeroporturi, imposibil de pus în practică
Este nevoie de „o recomandare clară”, a cerut luni la BBC Adam Marshall, directorul general al Camerei de Comerţ Britanice.
Introducerea unor măsuri de distanţare socială în aeroporturi este imposibil de pus în practică, consideră la rândul său John Holland-Kaye, directorul Aeroportului Heathrow din Londra, cel mai mare din Europa.
„Acest lucru nu ar funcţiona în aviaţie sau în orice altă formă de transport public, şi nu e vorba de avion, ci e problema lipsei de spaţiu din aeroport. Pentru un singur mare avion de pasageri, ar fi nevoie de o coadă de aşteptare de un kilometru”, a scris el în cotidianul The Telegraph.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News