Pompierii au avut, weekendul trecut, 4.347 de intervenții. Cele mai multe dintre acestea au vizat acordarea asistenței medicale de urgență, echipajele SMURD acționând pentru acordarea măsurilor de prim ajutor pentru 3.569 de persoane aflate în dificultate.
De asemenea, salvatorii au intervenit pentru stingerea a 343 de incendii, precum și în alte 496 de intervenții, în sprijinul comunităților, cum ar fi deblocare persoane sau animale, distrugere muniție neexplodată, etc.
Echipajele de descarcerare au fost solicitate să intervină în 17 cazuri pentru extragerea victimelor din autoturismele implicate în accidente rutiere.
„În ciuda eforturilor salvatorilor, 24 de persoane și-au pierdut viața în ultimele 3 zile (vineri, 23.07.2021, 9 persoane în județele AG-1, IS-1, NT-1, OT-1 și SB-5; sâmbătă, 24.07.2021, 5 persoane în județele BV-3 și CV-2; duminică, 25.07.2021, 10 persoane în județele BC-7, BH-2 și SB-1)”, au transmis reprezentanții ISGU.
Asociația Pro Infrastructură: "Există o soluție simplă și ieftină"
Opt din cele 24 de victime din weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2, arată Asociația Pro Infrastructură: „există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii”.
„Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani”, scrie, într-o postare pe Facebook, Asociația Pro Infrastructură.
Cei de la asociație se întreabă de ce nu este generalizată această soluție pe DN2 și răspunde: „scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește”.
Asociația cere CNAIR să spună „cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului 2plus1alternativ pe DN2 și DN28”.
„Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime. În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens. Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura existentă. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale. Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!”, își încheie asociația mesajul.
În weekend, 7 persoane au murit și mai multe au fost rănite în urma unui accident produs pe DN2 între Adjud și Bacău, după ce o mașină s-a ciocnit de un microbuz. Miercuri, 3 persoane au murit într-un accident pe DN2 Bacău-Roman.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News