Câți români pierd cursele pentru că nu au formularele COVID bine completate. Sunt 10.000 care trec prin Otopeni zilnic

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

Zeci de romani pierd avionul în fiecare zi, pentru că sunt refuzaţi la îmbarcare din cauza formularelor solicitate în contextul restricţiilor impuse de pandemie.

Fie le completează greşit fie nu ştiu că trebuie să le aibă. Astfel că angajaţii companiilor aeriene îi lasă la sol. Din cauza nenumăratelor scandaluri, chiar înainte de îmbarcare mai nou, operatorii aerieni îi obligă, pe toţi să treacă pe la ghişeele din aeroport chiar dacă şi-au făcut formalităţile de check-in online.

La ora 6 dimineaţa, aeroportul din Otopeni era extrem de aglomerat. Cozi erau la toate ghişeele. Până acum, cei fără bagaje nu stăteau la check-in pentru că îl făceau online.

„De ce nu se mai acceptă check-in-ul online?”

„Pentru că foarte mulți pasageri ajung la poartă și nu au diverse documente”, susține un reprezentant de companie aeriană, potrivit Știrile PRO TV.

 

„În jur de 50 nu ajung la bord din cauza formularelor”

 

Este vorba de formularele de localizare, unde trebuie să răspundă la întrebări despre locul de cazare, dacă s-au infectat de Covid sau sunt vaccinaţi. Formularele completate online permit accesul în anumite ţări.

Însă foarte mulţi pasageri nu le au completate ori sunt întocmite cu greşeli. Ajung la îmbarcare şi nu mai sunt lăsaţi să urce la bord.

Cele mai multe scandaluri apar în prima parte a zilei, când sunt multe curse low-cost.

„50 de avioane pleacă în fiecare dimineață între orele 5 și 7 de pe aeroportul Otopeni. Cele mai multe aeronave sunt Wizz Air și Tarom. Urmează Blue Air și RyanAir. Din păcate, din 10.000 de pasageri, câţi vin la Otopeni în fiecare dimineaţă, în jur de 50 nu ajung la bord din cauza formularelor”, spune Vitalie Cojocari, corespondent PRO TV.

 

Companiile aeriene îi obligă pe pasageri să treacă pe la ghişee înainte de porţile de securitate

 

Ca să evite situaţiile de conflict, companiile aeriene îi obligă pe pasageri să treacă pe la ghişee înainte de porţile de securitate. Li se verifică formularele pentru Covid, iar unii afla abia aici ce au de făcut şi încearcă să le completeze online de pe telefon, chiar pe aeroport.

„Încerc acum să completez, am emoţii. A mai rămas să fac doar pentru copil”, spune o femeie aflată într-o asemenea situație.

Din păcate, nu toţi reuşesc, mai ales că formularele sunt în engleză. Este exemplul unor femei care urmau să ajungă în Italia. Deşi rudele lor au încercat să le ajute de la distanţă, au pierdut avionul.

„Nu era niciun securist pe aeroport care să ne ajute şi să ne spună cum se face”, spune o femeie.

 

„Pasagerii trebuie să vină cu trei ore înainte”

 

Reprezentanţii Companiei Aeroporturi Bucureşti susţin că de procedurile de îmbarcare se ocupă companiile aeriene, cărora le-au pus la dispoziţie mai multe ghişee.

„Pasagerii trebuie să vină cu trei ore înainte”, a precizat Cosmin Peșteșan, directorul companiei Aeroporturi Bucureşti.

Informaţiile despre formularele de localizare le primiţi de la compania aeriană, înainte de zbor. Dacă aţi cumpărat biletele printr-o agenţie de turism, de completarea lor se ocupă angajaţii acesteia.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel