Ce drepturi au românii ale căror curse au fost anulate din cauza crizei COVID-19

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

Comisia Europeană a publicat, miercuri, o serie de drepturi pe care le au pasagerii din UE, în cazul în care nu mai pot călători din cauza crizei COVID-19.

În contextul în care majoritatea țărilor UE au luat măsuri dramatice pentru limitarea răspândirii coronavirusului, inclusiv închiderea spațiului aerian, și companiile au fost nevoite să anuleze majoritatea zborurilor, comisarul pentru transport, Adina Vălean, a prezentat o serie de drepturi pe care le au pasagerii.

UE este singura zonă din lume unde cetățenii sunt protejați printr-un un set complet de drepturi ale pasagerilor - indiferent dacă este vorba de călătorii cu avionul, transport naval, feroviar, cu autobuzul sau autocarul.

 

Transportatorii trebuie să asigure mese și cazare

 

Transportatorii trebuie să ofere pasagerilor al căror serviciu a fost anulat, posibilitatea de rambursare a biletelor sau redirecționare. Transportatorii trebuie să asigure mese și cazare. În ceea ce privește compensațiile, regulile diferă în funcție de modalitatea de transport.

Dacă pasagerii se confruntă cu o situație cum ar fi anularea călătoriei, pot alege între rambursarea prețului biletului sau redirecționarea pentru a ajunge la destinația finală la o dată ulterioară. În același timp, având în vedere că circumstanțele actuale sunt „extraordinare", anumite drepturi - cum ar fi compensația în cazul anulării zborului la mai puțin de două săptămâni de la data plecării - nu pot fi invocate.

 

Comisia dorește să ofere o siguranță legislativă

 

„Având în vedere anulările în masă și întârzierile cu care se confruntă atât pasagerii cât și operatorii de transport din cauza pandemiei de COVID-19, Comisia dorește să ofere o siguranță legislativă cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE. În cazul anulărilor, furnizorul de transport trebuie să ramburseze sau să îndrume pasagerii către alte rute. Dacă pasagerii decid să își anuleze călătoria din proprie inițiativă, rambursarea biletului depinde de tipul acestuia, iar companiile pot oferi vouchere pentru folosire ulterioară. Liniile directoare de astăzi vor oferi claritatea necesară cu privire la modul de aplicare a drepturilor pasagerilor UE într-o manieră coordonată, în întreaga Uniune. Continuăm să monitorizăm situația care evoluează rapid și, dacă va fi cazul, vom lua măsuri suplimentare”, a declarat comisarul pentru transport, Adina Vălean, într-un comunicat remis de CE.

Aceste orientări vor ajuta pasagerii, industria și autoritățile naționale în această situație fără precedent, în care sunt impuse restricții importante de călătorie de către guvernele naționale, iar serviciile de transport în UE se confruntă cu un efect de domino.

Aceste clarificări vor contribui, totodată, la reducerea costurilor pentru sectorul transporturilor, puternic afectat de pandemie. Liniile directoare prezentate acoperă drepturile pasagerilor atunci când călătoresc pe cale aeriană, feroviară, navală sau cu autobuzul sau autocarul, căi navigabile maritime și interioare, precum și obligațiile corespunzătoare pentru transportatori.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel