Guvernul Insulelor Baleare a solicitat o întâlnire urgentă cu Ryanair, după ce compania aeriană ar fi încercat să taxeze pasagerii care au luat prăjituri la bord.
Războiul prăjiturilor a început atunci când doi pasageri de pe aeroportul din Palma de Mallorca ar fi încercat să transporte fiecare câte o prăjitură tradițională din Mallorca - ensaïmada - la bord cu bagajul de mână.
Taxă scandaloasă pentru prăjituri la bord
Ryanair ar fi spus că mâncarea depășea limita de bagaje de cabină și ar fi cerut 45 de euro de fiecare pentru a aduce patiseria la bord.
Alegând să nu plătească o taxă atât de mare, pasagerii au aruncat ensaïmadas, după cum a relatat The Guardian.
Ministrul turismului din Insulele Baleare, Iago Negueruela, susține că a fost convocată o întâlnire cu Ryanair și cu asociația patiserilor locali "pentru a apăra produsele locale și a evita orice fel de discriminare".
Pep Magraner, președintele asociației patiserilor din Insulele Baleare, a declarat: "Toate celelalte companii aeriene permit pasagerilor să ia la bord două ensaïmadas. Este o problemă doar cu Ryanair, dar vorbim despre o mulțime de zboruri, în special către Spania continentală, care este destinația celor mai multe ensaïmadas."
Compania a precizat că tarifele aeriene au crescut cu 50% față de anul trecut
La începutul acestei luni, compania aeriană low-cost a anunțat un profit anual de 1,43 miliarde de euro (1,24 miliarde de lire sterline), după o revenire a cererii de călătorii și o creștere a tarifelor.
Profitul companiei aeriene cu sediul la Dublin pentru cele 12 luni până la 31 martie se compară cu o pierdere netă de 355 de milioane de euro (309 milioane de lire sterline) în anul precedent și vine după o creștere de 74% a numărului de pasageri, până la 168,6 milioane.
Compania a precizat că tarifele aeriene au crescut cu 50% față de nivelurile înregistrate cu un an mai devreme, la o medie de 41 de euro (36 de lire sterline).
Directorul executiv al Ryanair, Michael O'Leary, a dezvăluit că este "optimist cu prudență" în ceea ce privește faptul că linia aeriană poate continua să crească modest profiturile în anul următor.
El se așteaptă, de asemenea, ca redresarea continuă a călătoriilor și creșterea tarifelor să ajute la compensarea loviturii din factura de combustibil.
Ryanair urmează să opereze cel mai mare program al său în această vară, cu peste 3.000 de zboruri zilnice
Cu toate că el crede în continuare că factura anuală de combustibil a companiei va crește cu peste un miliard de euro (869 de milioane de lire sterline) din cauza creșterii prețului petrolului.
"În ciuda incertitudinii continue privind calendarul livrărilor Boeing, a faptului că aproape 15% din combustibil nu este acoperit, a vizibilității limitate pentru al doilea trimestru și a vizibilității zero a tarifelor pentru a doua jumătate a anului (normal în această perioadă a anului), suntem prudent de optimiști că veniturile din 2023-24 vor crește suficient pentru a acoperi factura noastră de combustibil mai mare cu un miliard de euro și pentru a obține totuși o creștere modestă a profitului de la an la an", a declarat O'Leary.
"Această orientare rămâne în mare măsură dependentă de evitarea evenimentelor negative în 2023-24, cum ar fi războiul din Ucraina sau alte întârzieri repetate ale livrărilor Boeing".
Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Italia (de la 27% la 40%), Polonia (de la 26% la 36%) și Irlanda (de la 49% la 58%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News