Ce trebuie să faceți dacă zborul dumneavoastră spre sau dinspre Regatul Unit are întârziere sau este anulat

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Ce trebuie să faceți dacă zborul dumneavoastră spre sau dinspre Regatul Unit are întârziere sau este anulat (Sursa foto: X)
Ce trebuie să faceți dacă zborul dumneavoastră spre sau dinspre Regatul Unit are întârziere sau este anulat (Sursa foto: X)

De la normele privind despăgubirile până la obligațiile companiilor aeriene, iată ce trebuie să faceți dacă vă confruntați cu o întrerupere a călătoriei cu avionul spre sau dinspre Regatul Unit.

Este o situație pe care mulți o cunosc: să ajungi la aeroport și să fii întâmpinat de o mare roșie pe panoul de plecări. Întârzierile și anulările sunt ceva cu care se va confrunta în cele din urmă fiecare călător, dar navigarea în lumea obscură a drepturilor consumatorilor și a despăgubirilor poate adăuga un obstacol suplimentar. Iată tot ce trebuie să știți dacă planurile dvs. sunt afectate de întreruperea călătoriilor aeriene.

Zborul meu are întârziere. Pot obține despăgubiri?

 

Dacă vi se datorează ceva va depinde de o serie de factori, cel mai important dintre aceștia fiind dacă problema este din vina companiei aeriene - dacă nu este așa, nu vă puteți aștepta la nicio compensație.

Acest lucru exclude problemele legate de controlul traficului aerian, vremea nefavorabilă, grevele (nu ale personalului companiei aeriene) și situațiile considerate "extraordinare". Cu toate acestea, vă puteți aștepta la compensații pentru problemele cauzate de personalul companiei aeriene, problemele tehnice și întârzierile generale.

Cât de mult vi se datorează depinde de durata zborului, dar companiile aeriene sunt obligate de legislația britanică și europeană - și anume EU261 (și UK261, după Brexit) - să plătească dacă ajungeți la destinație cu mai mult de trei ore întârziere, în majoritatea cazurilor.

Legea prevede următoarele:

Pentru un zbor pe distanțe scurte de mai puțin de 1.500 km (932 mile) - 220 de lire sterline
Pentru un zbor pe distanțe medii de 1.501 km-3.500 km (932,7 mile-2.174 mile) - 350 de lire sterline.
Pentru un zbor pe distanțe lungi mai mari de 3 500 km (2 174 mile), dar cu o întârziere mai mică de patru ore - 260 £.
Pentru un zbor lung-curier de peste 3.500 km (2.174 mile) și o întârziere mai mare de patru ore - 520 £.

Este important să verificați în ce categorie se încadrează zborul dumneavoastră, pentru a ști la ce sumă să vă așteptați, și să luați legătura cu compania aeriană.

Cui se aplică regulile

 

Legea se aplică oricărei persoane care pleacă de pe un aeroport din Regatul Unit cu orice companie aeriană. În mod similar, se aplică pasagerilor care sosesc pe un aeroport din Regatul Unit sau din UE cu o companie aeriană înregistrată în oricare dintre aceste jurisdicții.

În toate celelalte cazuri, trebuie să vă bazați pe o asigurare de călătorie pentru a acoperi pierderile, așa că este important să o încheiați înainte de călătorie.

Ce se întâmplă dacă am întârzieri la aeroport

 

Conform legii, companiile aeriene trebuie să vă ofere îngrijire și asistență în timp ce așteptați dacă zborul dumneavoastră are o întârziere semnificativă. Cât de lungă trebuie să fie întârzierea depinde de distanța zborului:

Pentru un zbor pe distanțe scurte sub 1 500 km (932 mile) - două ore.
Pentru un zbor pe distanțe medii de 1 501 km-3 500 km (932,7 mile-2174 mile) - trei ore.
Pentru un zbor pe distanțe lungi de peste 3.500 km (2.174 mile) - patru ore.

După acest interval de timp, companiile aeriene trebuie să vă ofere: o cantitate rezonabilă de mâncare și băutură (adesea sub formă de vouchere care pot fi folosite la aeroport); cazare, dacă sunteți redirecționat a doua zi; și transport la și de la cazare (sau de la domiciliu, dacă vă puteți întoarce acolo).

Cum funcționează toate acestea în principiu

 

Teoretic, compania aeriană ar trebui să vă ofere automat vouchere pentru mâncare și, dacă este necesar, să vă rezerve un hotel. Dar acest lucru nu se întâmplă întotdeauna.

Ar trebui să depuneți toate eforturile pentru a contacta compania aeriană pentru a obține ajutor, dar, dacă nu reușiți să vă puneți în legătură cu aceasta, puteți să vă faceți singuri rezervările. De exemplu, puteți să rezervați un hotel din apropiere, să luați un taxi până la acesta și să vă așteptați ca banii să vă fie rambursați. Dar trebuie să păstrați chitanțele pentru fiecare element, deoarece veți avea nevoie de ele pentru a cere aceste cheltuieli înapoi.

În cele din urmă, fiți rezonabil în ceea ce rezervați. Un apartament la un hotel de cinci stele va fi probabil contestat de compania dumneavoastră aeriană, în timp ce o cerere de rambursare pentru o cameră dublă standard la un hotel din aeroport ar trebui să fie aprobată, chiar dacă este scumpă, deoarece cererea este mare.

Ce se întâmplă dacă zborul meu este anulat

 

Conform aceleiași legi, compania aeriană trebuie să vă ofere posibilitatea de a alege între rambursare, redirecționare sau reprogramare - inclusiv cu alți transportatori - sau posibilitatea de a vă muta data de plecare.

Transportatorii devin din ce în ce mai buni în ceea ce privește rezervarea pasagerilor la companiile aeriene concurente care zboară pe aceeași rută, dar călătorii ar trebui să fie întotdeauna pregătiți să le reamintească obligațiile care le revin în temeiul articolului 261 din Tratatul UE.

Cum rămâne cu despăgubirile pentru anulări

 

Dacă zborul dumneavoastră este anulat cu un preaviz mai mic de 14 zile, vi se poate acorda o compensație de până la 520 de lire sterline.

Criteriile variază în funcție de data plecării și sosirii noului zbor în raport cu rezervarea inițială. Citizens Advice are un tabel util care se va dovedi util în cazul în care zborul dumneavoastră este anulat.

Ce se întâmplă dacă compania mea aeriană refuză să plătească

 

Argumentarea faptului că o anulare este "extraordinară" este o tactică pe care companiile aeriene o folosesc pentru a încerca să evite plata compensației. Cu toate acestea, merită să luptați dacă credeți că sunteți păcălit. Anna Bowles, șefa departamentului pentru politica de protecție a consumatorilor și de aplicare a legii din cadrul Autorității Aviației Civile, a declarat pentru National Geographic că clienții ar trebui să se plângă mai întâi la compania aeriană dacă consideră că sunt tratați în mod nedrept.

Ea a adăugat: "Dacă nu sunt mulțumiți de răspunsul primit, consumatorii pot solicita despăgubiri prin intermediul serviciului aprobat de soluționare alternativă a litigiilor (ADR). În cazul în care o companie aeriană nu este înscrisă la serviciul de soluționare alternativă a litigiilor, pasagerii își pot înainta plângerea către echipa de consiliere și reclamații pentru pasageri a Autorității Aviației Civile din Regatul Unit."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel