Localizat în regiunea Xinjiang, tunelul are o lungime impresionantă de 22,13 kilometri și a fost finalizat în doar patru ani, conform agenției de presă Xinhua. Proiectul este destinat să îmbunătățească conexiunea dintre sudul și nordul acestei provincii din nord-vestul Chinei, despărțite de masivul muntos Tianshan.
Această construcție monumentală, care urmează să devină operațională în 2025, va reduce dramatic timpul de traversare a munților Tianshan, scurtând călătoria de la mai multe ore la doar 20 de minute. Tunelul face parte dintr-un proiect amplu de modernizare a autostrăzii care leagă capitala regiunii Xinjiang, Urumqi, de districtul Yuli din sud, facilitând transportul și comerțul în această zonă strategică.
Masivul Tianshan, cunoscut drept un “muzeu geologic” datorită diversității sale de formațiuni naturale, reprezintă o provocare majoră pentru orice proiect de infrastructură. Tunelul străbate nu mai puțin de 16 falii geologice, iar unul dintre cele mai impresionante aspecte tehnice este sistemul de ventilație, al cărui al doilea canal atinge o adâncime de 706 metri – mai mare decât înălțimea Turnului Shanghai, cea mai învăltă clădire din China.
Tunelul a fost construit cu 3000 de muncitori
La construcția acestui tunel au participat peste 3.000 de muncitori care au învins numeroase provocări, inclusiv riscuri geologice extreme. Televiziunea de stat CCTV a subliniat că acest proiect stabilește un nou record mondial și reprezintă o piatră de hotar în domeniul ingineriei tunelurilor. Oficialii chinezi consideră că realizarea simbolizează angajamentul guvernului de a îmbunătăți viața oamenilor prin dezvoltarea infrastructurii și crearea de noi oportunități economice.
Tunelul nu va avea doar un rol funcțional, ci și unul turistic, fiind prevăzut să devină un coridor major pentru turiști. Totodată, va facilita transportul rapid al produselor locale și va crește competitivitatea acestora pe piețele naționale și internaționale.
Investiția în acest tunel se încadrează într-un efort mai amplu al Chinei de a dezvolta infrastructura din regiunea Xinjiang. În ultimii ani, guvernul chinez a cheltuit masiv pentru construirea de autostrăzi, căi ferate, aeroporturi și centre logistice în această provincie, ca parte a unei strategii de dezvoltare economică și integrare a regiunii.
Se crede că a fost folosită munca forțată
Totuși, acest proiect vine pe fondul controverselor internaționale legate de politicile Chinei în Xinjiang. Statele Unite și alte națiuni occidentale au acuzat Beijingul de abuzuri asupra populației uigure și altor minorități, inclusiv muncă forțată. Deși guvernul chinez a respins vehement aceste acuzații, proiectele de infrastructură, cum este acest tunel, sunt percepute și ca o modalitate de a contracara criticile și de a prezenta regiunea ca pe un exemplu de progres economic.
Pe lângă semnificația sa practi că, tunelul reflectă ambiția Chinei de a lidera în domeniul infrastructurii globale. Acest proiect este în mod clar mai mult decât un simplu tunel: este o demonstrație a puterii tehnologice și a determinării unei națiuni de a învinge orice obstacol pentru a atinge obiectivele sale strategice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News