Chiar dacă geografic porțiunea nu este în Moldova, toată Autostrada A7 a primit denumirea de Autostrada Moldovei.
"Am verificat astăzi lucrările pe șantierele celor trei loturi ale A7 dintre Ploiești și Buzău! Mobilizarea de pe primele două loturi face posibilă deschidere primilor 49,35 km în acest an.Tot anul acesta se va finaliza și nodul rutier Dumbrava, care va asigura legătura între A7 și A3.Stadiul fizic pe cei 21 de km ai Lotului 1, (Dumbrava - Mizil) a ajuns la 79%. Asocierea româno-Italiană are o mobilizare bună în teren, cu 759 de muncitori și 315 utilaje.Pe Lotul 2 Mizil - Pietroasele (28,35 km) Asocierea româno-bulgară are un stadiu fizic de 87%.Și aici este o mobilizare bună, cu 380 de muncitori și 571 de utilaje. Pe Lotul 3, între Pietroasele și Municipiul Buzău (13,9 km), Asocierea de constructori turci a ajuns la un stadiu fizic de 8,5%, lucrările fiind în grafic. Deși contractul pentru acest lot a fost semnat ultimul (din cauza multiplelor contestații), constructorul turc are un progres bun.Termenul contractual de finalizare pe acest lot este noiembrie 2025," anunță șeful CNAIR.
Restul autostrăzii Moldovei are un singur constructor: firma românească UMB, care se află în diverse stadii de execuție. Cele mai avansate lucrări sunt cele dintre Buzău și Focșani, acolo unde trei loturi se apropie de grad de execuție de 50%, iar un singur lot a atins acest procent și are și șanse să fie inaugurat până la final de 2024: este vorba despre cei 11 kilometri care vor servi drept centură a orașului Focșani, cunoscută drept "cocoașa de la Focșani", din cauza formei arcuite a drumului.
Așadar, șanse reale pentru inaugurare pe zona de A7 sunt pentru aproximativ 60 de kilometri de autostradă.
Valea Prahovei, o mare durere. Lucrări întârziate la centura Comarnic
Comarnicul este zona unde începe mereu aglomerația pe DN1 în drumul spre munte. Pentru a rezolva parțial această problemă, până la construirea unei autostrăzi în zonă, se vor construi diferite centuri și pasaje. Prima dintre ele este centura Comarnic.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, și-a exprimat miercuri nemulțumirea față de progresul lucrărilor la centura orașului Comarnic. El a subliniat că, deși centurile ocolitoare din orașele de pe Valea Prahovei sunt esențiale, ele nu pot înlocui necesitatea construcției autostrăzii Comarnic-Brașov.
"Autostrada Comarnic-Brașov este crucială, la fel ca și variantele ocolitoare aflate în gestionarea Consiliului Județean. Am fost recent la Comarnic, fără să anunț, și am verificat șantierul. Sincer, ritmul lucrărilor nu este satisfăcător. În schimb, pe tronsonul Bușteni-Azuga avem un constructor excelent, care s-a mutat aici pentru a ajuta la acest nod rutier. Nu am îndoieli că lucrurile vor progresa bine acolo, dar acestea nu pot înlocui autostrada Comarnic-Brașov", a declarat Grindeanu în timpul unei vizite la șantierul autostrăzii A7.
Autostrada Comarnic - Brașov. Nici studiul de fezabilitate nu a fost încă terminat
Pentru a putea scoate la licitație un lot de autostradă, conform procedurilor este necesar un studiu de fezabilitate. Din păcate pentru cei care încă speră să meargă pe autostradă de la Ploiești la Brașov, acesta încă nu a fost finalizat.
"Sper să finalizăm în curând studiul de fezabilitate. Prima parte, de la Brașov, dinspre Cristian la Codlea, este gata. Cu toate revizuirile, sperăm ca până în toamnă să terminăm studiul și să-l scoatem la licitație. Este esențial pentru că, indiferent de abordarea aleasă pentru Comarnic-Brașov, fie că vorbim de finanțare europeană, fie de parteneriat public-privat, trebuie să avem un studiu de fezabilitate complet," a explicat ministrul Transporturilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News