Misiunea captivantă a constat în explorarea rămăşiţelor "Titanicului" dintr-un submarin, dar la 105 minute după scufundare, primele semne de avertizare s-au stins. Submersibilul a încetat să mai emită semnale şi nu s-a mai ştiut nimic de el. La bord, se află cinci persoane pe care Garda de Coastă din Boston intenţionează să le găsească înainte ca oxigenul furnizat pentru călătorie să se epuizeze, joi la începutul după-amiezii.
Unul dintre cei cinci călători este CEO-ul companiei OceanGate, responsabilă de organizarea acestei serii de călătorii oceanice foarte scumpe. Ceilalţi patru sunt milionarul britanic Hamish Harding, omul de afaceri pakistanez Shahzada Dawood (48 de ani), şi fiul său, Suleman Dawood (19 ani), exploratorul şi fostul militar francez Paul-Henry Nargeolet.
Cine sunt bogații care au dispărut sub apele Atlanticului
Omul de afaceri Stockton Rush, a cărui companie percepe 250.000 de euro pentru fiecare călătorie în acest submarin pentru a explora epava navei oceanice naufragiate, a fondat OceanGate în urmă cu 13 ani şi este directorul general al acesteia.
Sarcina lui este să "supravegheze strategiile financiare şi de inginerie" şi să planifice strategii de dezvoltare a submarinelor cu o capacitate de până la 6.000 de metri, potrivit site-ului OceanGate, unde compania se laudă că este "cel mai important furnizor de submersibile cu echipaj pentru charter şi cercetare ştiinţifică". De asemenea, este ceva obişnuit ca oamenii să afle din publicaţiile de specialitate de inginerie despre vehicule submersibile cu echipaj pentru operaţiuni subacvatice.
Rush a devenit cel mai tânăr pilot calificat pentru transport cu avioane din lume când a fost declarat căpitan la Institutul de Formare pentru Jet United Airlines în 1981, la vârsta de 19 ani, după care şi-a continuat pregătirea la prestigioase colegii Princeton şi Berkeley. A ajuns primul ofiţer DC-8 (gradul său de căpitan) în timpul verilor de colegiu, cu misiuni în Arabia Saudită, Cairo, Damasc, Mumbai, Londra, Zurich şi Khartoum.
Cine este fostul militar Stockton Rush, pasager al submarinului dispărut şi CEO al companiei responsabilă de călătorie
În 1989, Rush a construit personal o aeronavă experimentală, botezată "Glasair III", pe care încă o deţine şi care încă zboară. De asemenea, a realizat un submersibil pentru două persoane, Kittredge K-350, cu care a făcut peste 30 de scufundări până în prezent, potrivit ABC, titrează Rador.
După mulţi ani dedicaţi aviaţiei militare, participând chiar şi la programe de rachete anti-sateliţi, a început să fie interesat de lumea subacvatică.
În ultimii 20 de ani, potrivit informaţiilor furnizate de OceanGate, Rush a supravegheat dezvoltarea mai multor companii de proprietate intelectuală de succes. CV-ul său include producători de sisteme sonare mici de înaltă frecvenţă, dispozitive de control de la distanţă fără fir, managementul canalului post-vânzare şi raportare financiară sau Teledyne Inc, un furnizor de top de tehnologii subacvatice de ultimă generaţie.
În ultimul deceniu, s-a dedicat aproape exclusiv marelui său proiect profesional, OceanGate, care organizează excursii de explorare la rămăşiţele Titanicului, un echilibru între cercetare şi turismul de milioane de dolari care l-ar putea costa acum viaţa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News