CNAIR a anunțat planurile de construcție a unui nou pod peste Dunăre, care va lega România de Bulgaria, între orașele Giurgiu și Ruse. Proiectul urmărește să asigure o conexiune strategică între infrastructura rutieră și feroviară a celor două țări, conform declarațiilor șefului CNAIR, Cristian Pistol.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis documentația necesară la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, ce va sta la baza construcției noului pod. "Am transmis astăzi la ANAP documentația pentru validarea contractului necesar elaborării studiului de fezabilitate pentru cel de-al doilea pod care va lega Giurgiu de Ruse", a declarat Pistol, citat de Agerpres.
Studiul de fezabilitate va avea o durată maximă de 23 de luni, începând de la semnarea contractului. Proiectantul va fi responsabil de identificarea celei mai bune soluții pentru ca noul pod transfrontalier să faciliteze atât transportul rutier, cât și cel feroviar între România și Bulgaria. "După finalizarea construcției, acest al treilea pod peste Dunăre între România și Bulgaria va spori potențialul de dezvoltare economică al ambelor state, atât la nivel regional, cât și european, pe axa nord-sud", a adăugat Pistol.
Finanțarea contractului este asigurată prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF2). Pistol a mai menționat că, după validarea documentației de atribuire, CNAIR va publica anunțul de participare la licitație, stabilind și termenul limită pentru depunerea ofertelor.
Actualul pod peste Dunăre a fost inaugurat în 1954
Podul Giurgiu-Ruse, cunoscut și sub denumirea de Podul Prieteniei, este unul dintre cele mai importante puncte de trecere între România și Bulgaria, asigurând o conexiune vitală între cele două țări. Inaugurat pe 20 iunie 1954, acesta a fost primul pod de pe Dunăre care a legat cele două țări, jucând un rol esențial în dezvoltarea infrastructurii de transport și comerț în regiune.
Cu o lungime totală de 2.223 de metri, podul combină atât transportul rutier, cât și cel feroviar, fiind prevăzut cu două benzi de circulație rutieră și o linie de cale ferată. Podul leagă direct orașul Giurgiu din România de orașul Ruse din Bulgaria și face parte din coridorul pan-european de transport IV, o rută esențială care conectează Europa Centrală și de Est.
De-a lungul anilor, podul a facilitat un flux considerabil de trafic. Conform datelor din ultimii ani, podul Giurgiu-Ruse este traversat zilnic de aproximativ 7.000 de vehicule, inclusiv autoturisme, camioane și autocare. Această cifră variază în funcție de sezon, cu o creștere semnificativă a traficului în timpul verii, când turiștii din întreaga Europă folosesc această rută pentru a ajunge la destinațiile lor de vacanță din sudul continentului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News