Iată răspunsul MAI:
Constant, Ministerul Afacerilor Interne, prin intermediul structurilor de specialitate, organizează campanii de informare a cetățenilor cu privire la eliberarea documentelor de călătorie. Începând cu data de 20 iulie 2018, au intrat în vigoare modificările aduse Legii nr. 248/ 2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate la inițiativa Ministerului Afacerilor Interne și a Ministerului Afacerilor Externe, în contextul măsurilor luate pentru reducerea aglomerației de la structurile de eliberare a pașapoartelor din țară și din străinătate.
De asemenea, pentru evitarea aglomerației la ghișee, cetățenii pot achita taxele on-line, în sistem internet banking, prin viramente către conturile deschise de fiecare Instituție a Prefectului de la orice bancă la care persoana are deschis un cont bancar, în numerar sau prin intermediul POS-urilor la casieriile unităților Trezoriei Statului și la casieriile Instituțiilor Prefectului, la casieriile unităților CEC BANK și prin mandat poștal la orice Oficiu Poștal.
Noul program
Alte măsuri se referă la suplimentarea personalului de la ghișee în perioadele mai solicitante din timpul anului (iulie-septembrie) și mutarea structurilor de pașapoarte în sedii noi, care oferă condiții decente și spații de așteptare pentru cetățeni.
În ceea ce privește regiunea București – Ilfov, sunt puse la dispoziția cetățenilor 42 de ghișee, care funcționează în două centre comerciale, respectiv Plaza România și ParkLake. Pentru perioada 23 iulie – 31 august 2018, acestea vor avea program prelungit, astfel: în zilele de luni, marți și miercuri – până la 1830, iar în zilele de joi și vineri – până la 16: 30. Timpul mediu de procesare al unei cereri este de șapte minute la oricare dintre cele două sedii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News