Producătorul de automobile Ford a anunțat rechemarea a peste 700.000 de vehicule la nivel global din cauza unor defecte ale filtrelor de particule diesel. În Germania sunt mai mult de 164.000 de autoturisme vizate de această acțiune.
Conform Autorității Federale de Transport Auto (KBA), vehiculele afectate au fost produse între 2014 şi 2020 şi includ modele populare precum B-Max, C-Max, EcoSport, Fiesta, Focus, Galaxy, Grand C-Max, Kuga, Mondeo, Ranger, S-Max, Tourneo Connect, Transit Connect şi Transit Courier echipate cu motoare diesel Euro 6. Problema principală constă în defecte de proiectare, care, în timp, determină creşterea emisiilor de particule. Acest lucru a dus la eşecuri în testele de emisii pentru anumite vehicule.
Compania a explicat că micile fisuri care pot apărea în filtrele de particule diesel afectează etanşeitatea acestora,care le compromite funcționalitatea. Aceste defecțiuni pot necesita recalibrarea filtrelor sau, în unele cazuri, înlocuirea lor completă. Deşi un raport al ADAC susținea că regenerarea filtrului nu funcționa corespunzător, Ford a respins aceste afirmații, subliniază că problema principală constă în fisurile filtrului.
Garanție extinsă pentru proprietarii mașinilor afectate
Pentru a remedia situația, Ford a anunțat că va contacta proprietarii vehiculelor afectate până la sfârșitul anului 2024, pentru a le oferi detalii despre paşii următori. De asemenea, compania intenționează să extindă garanția pentru aceste vehicule cu până la 10 ani sau 160.000 de kilometri, pentru a oferi clienților un sentiment de siguranță. Cei care au înlocuit deja filtrul de particule diesel vor beneficia de soluții de compensare din partea companiei.
Situația amplifică această criză în care se află producătorul auto american, care, asemenea multor alte companii din industria auto, se confruntă cu dificultăți economice semnificative. La sfârșitul lunii noiembrie 2024, Ford a anunțat reducerea a 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027. Aceste restructurări vizează în principal uzina din Köln, unde sunt angajați aproximativ 13.000 de oameni.
Impactul este resimțit cel mai puternic în domeniile administrative, cercetare şi dezvoltare, precum şi în sectorul serviciilor asociate producției. De exemplu, departamentul responsabil de dezvoltarea mașinilor autonome în uzina din Köln va fi complet desființat. Ford a investit recent două miliarde de euro în producția de vehicule electrice într-o încercare de a răspunde cerințelor pieței, dar directorul general Marcus Wassenberg a recunoscut că aceste investiții nu au generat încă rezultatele scontate din cauza unei crize a vânzărilor de mașini electrice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News