„Cred că acest incident s-a produs printr-un concurs de factori, unii dintre ei externi, care nu au putut fi prevăzuţi. Şi aş menţiona aici în primul rând lipsa unor reglementări clare cu privire organizarea şi desfăşurarea curselor sezoniere în stare de urgenţă. Aş menţiona lipsa unei colaborări şi a unei comunicări eficiente între companiile aeriene, agenţii de recrutare, transportatori, aeroport şi pasageri şi anumite deficienţe de comunicare între instituţiile cu atribuţii directe în domeniu”, a afirmat Abrudean.
El a adăugat că principalul motiv care l-a împiedicat să organizeze corespunzător lucrurile a fost lipsa oricărei informaţii cu privire la aceste zboruri.
„Principala cauză, din punctul meu de vedere, care m-a împiedicat să pot organiza lucrurile a fost lipsa oricărei informaţii cu privire la aceste zboruri. Nu am avut cunoştinţă despre eveniment decât târziu, despre numărul de pasageri care au venit. Oamenii au venit independent unii de alţii. Că vorbim de aeroport, care putea să facă această informare, că vorbim de restul instituţiilor, care făceau parte din Comitetul de securitate, oricare dintre ei putea să facă o scurtă informare în acest sens şi lucrurile s-ar fi desfăşurat cu siguranţă altfel”, a susţinut prefectul.
Lipsa unei coordonări unice
Abrudean a precizat că nu a existat o coordonare unică a celor peste 1.800 de persoane care urmau să plece la muncă în Germania cu 12 curse charter de pe Aeroportul din Cluj-Napoca.
„Vorbeam de lipsa de unei coordonări unice în privinţa celor 1.800 de oameni, pentru că au existat organizatori care au gestionat mici grupuri de oameni. Dar ca şi coordonare unică, o entitate, o firmă, o agenţie de recrutare care s-a ocupat de tot ceea ce înseamnă cele 12 zboruri de transportul oamenilor din judeţele de provenienţă nu a existat, nu cunosc aşa ceva”, a menţionat prefectul.
1.800 de persoane, venite din 36 de judeţe, au sosit în aeroport cu diferite mijloace de transport
Potrivit acestuia, „aproximativ 1.800 de persoane, venite din 36 de judeţe, au sosit în aeroport cu diferite mijloace de transport - autocare, microbuze şi foarte multe autoturisme personale ale celor care au asigurat transportul, fără a exista o coordonare unică a acestor pasageri. Adică, oamenii au venit independent unii de alţii, doar în baza contractului de muncă pe care îl aveau şi a informaţiilor primite de la angajator, că urmează să zboare de pe aeroportul din Cluj-Napoca către destinaţie, fără să cunoască ora la care vor pleca sau alte informaţii legate de zbor”.
La rândul său, preşedintele comisiei, senatorul PSD Radu Oprea, a declarat că Florin Oneţ, şeful Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Cluj-Napoca, care are în subordine Biroul de Poliţie Transporturi Aeriene din Cluj, a clarificat în faţa comisiei faptul că "există un conflict „între aeroport şi firma de handling”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News