Compania aeriană, obligată să plătească 3.000 de euro pentru întârzierea bagajelor unui cuplu de italieni

Cristina Iacob |
Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

Un cuplu din Italia a obținut despăgubire de 3.000 de euro din partea unei companii aeriene pentru faptul că le-au returnat bagajele abia după opt zile. 

Un cuplu din Pisa, care a călătorit în vacanță în Jakarta, va primi despăgubiri de 3.000 de euro din partea unei companii aeriene, după ce a suferit din cauza întârzierii bagajelor timp de opt zile. Cei doi au călătorit din Florența spre capitala Indoneziei pe 22 august 2012, dar au ajuns la destinație cu întârziere, din cauza problemelor de conexiune între aeroporturi.

La sosirea pe aeroportul Soekarno-Hatta din Jakarta, au descoperit că bagajele lor nu erau disponibile. În ciuda eforturilor de a rezolva situația, inclusiv apeluri telefonice și proceduri birocratice, bagajele au fost returnate abia după opt zile. Cuplul a fost nevoit să achiziționeze articole esențiale pentru a-și desfășura vacanța de 12 zile, întâmpinând dificultăți și stres considerabil.

Citește și: Alertă cu bombă la bordul unui avion. Un pasager a găsit mesajul pe un șervețel

După întoarcerea în Italia, cuplul a decis să acționeze în justiție compania aeriană, sesizând atât Judecătoria de Pace, cât și Tribunalul din Pisa. După un proces de 12 ani, instanța a pronunțat o sentință favorabilă, stabilind că despăgubirile de 3.000 de euro sunt justificate ca „prejudiciu moral”. Judecătorul Giuseppe Laghezza a explicat că întârzierile în livrarea bagajelor au limitat libertatea de mișcare a cuplului și le-au provocat stres și anxietate, obligându-i să cumpere din nou articole personale pentru a-și satisface nevoile de bază în străinătate.

În 2022, 25 de milioane de bagaje au fost pierdute sau ”uitate”

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

Pierderea și întârzierea bagajelor reprezintă o problemă frecventă pentru pasagerii din întreaga lume, afectând milioane de călători în fiecare an. Potrivit unui raport al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), aproximativ 5% din bagajele înregistrate sunt întârziate sau pierdute în fiecare an. În 2022, la nivel global, s-au raportat circa 25 de milioane de astfel de incidente.

În general, bagajele întârziate sunt returnate în termen de 1-2 zile, iar aproximativ 80% dintre ele ajung la destinație în mai puțin de 48 de ore. Cu toate acestea, există și cazuri în care pasagerii trebuie să aștepte mai multe săptămâni până când își recuperează bunurile. Din fericire, 97% dintre bagajele pierdute sunt găsite și returnate într-un final.

Problemele legate de bagaje generează și costuri semnificative pentru companiile aeriene, care cheltuie anual sute de milioane de dolari pentru a acoperi despăgubirile și compensațiile acordate pasagerilor. Aproximativ 0,4% dintre bagajele pierdute nu sunt niciodată recuperate și ajung să fie considerate dispărute definitiv.

--------------------------------------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp atunci când apare o știre importantă, puteți intra pe unul din grupurile de dedicate cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri:

-> https://chat.whatsapp.com/JJePx9Ood2XAgm8wytbimH

-> https://chat.whatsapp.com/J6n4XX2nQLL0yuoailBGk6

-> https://chat.whatsapp.com/Jb6xHKTjTdhIGOmUrCk0qy

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel