'Este un moment istoric pentru Maramureş, pentru că transformăm în certitudine cel mai mare proiect pentru judeţul nostru din ultimii 32 de ani. Prin acest proiect, scriem istorie pentru Maramureş şi punem bazele dezvoltării judeţului pe termen mediu şi lung. Este primul proiect strategic pe care îl semnez pentru Maramureş în acest mandat şi vreau să îi asigur pe maramureşeni că este doar începutul, pentru că vor urma şi celelalte, deoarece avem şase parteneriate cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care se vor transforma în proiecte concrete. Acesta este semnalul că proiectele la care lucrăm vor deveni realitate într-un termen rezonabil', a spus Ionel Bogdan.
Semnarea contractului pentru realizarea Podului peste râul Tisa vine după ce joi, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Judeţean, a fost aprobată rectificarea bugetului, prin introducerea în bugetul de venituri şi cheltuieli a obiectivului 'Pod peste Tisa în zona Tepliţa din Sighetu Marmaţiei' cu suma de 147,9 milioane de lei, conform subvenţiilor aprobate de la bugetul de stat prin intermediul Ministerului Transporturilor.
Construcţia podului peste râul Tisa, dintre România şi Ucraina, pregătită de start
Conform documentaţiei tehnice, proiectul va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare - POIM, durata de implementare prevăzută fiind de 24 de luni.
Podul peste Tisa va fi format din două poduri paralele, cu o distanţă de 3 metri între ele, un pod pentru fiecare sens de circulaţie, cu două benzi pe sens şi o lungime totală de 261,20 metri. Proiectul prevede şi realizarea a 1,2 kilometri de drum nou, construcţia a 5 poduri de desecare, 1 intersecţie de tip giraţie şi un punct de frontieră cu parcare.
'Acest obiectiv de investiţii are o importanţă strategică pentru Maramureş, deoarece va contribui la dezvoltarea economică a judeţului nostru, la intensificarea schimburilor comerciale internaţionale şi la creşterea calităţii vieţii maramureşenilor' a mai precizat Ionel Bogdan, citat de Agerpres.
ctualmente traficul rutier dintre România şi Ucraina se face pe podul construit din lemn cu un singur sens de circulaţie la începutul anului 2000, în vecinătatea municipiului Sighetu Marmaţiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News