Lucrările la podul Cernica, cea mai complexă structură a Lotului 4 (Pantelimon-Glina) al A0 Nord (Autostrada de Centură), continuă într-un ritm susținut și au ajuns la un progres fizic de 30%. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Scrioșteanu, a oferit aceste detalii într-o postare pe Facebook, subliniind mobilizarea exemplară a constructorului român UMB.
„Mobilizare foarte bună pe șantierul Lotului 4 (Pantelimon - Glina) al A0 Nord (4,47 km)! Constructorul român a avansat cu lucrările la podul în lungime de 1.300 m care traversează lacul Cernica, iar pe întregul șantier a ajuns la un stadiu fizic de 30%. Construit într-o arie protejată, podul peste lacul Cernica este cea mai dificilă structură din cadrul proiectului. În momentul de față, în zona lacului se execută forajele care trebuie finalizate până la sfârșitul lunii martie 2025 conform Acordului de Mediu. Dacă antreprenorul își va menține mobilizarea actuală, este posibil ca în această toamnă să putem circula pe întregul lot, deși termenul contractual de deschidere este primăvara anului 2026. Lotul 4 al A0 Nord va face legătura cu Autostrada București - Constanța (A2) printr-un nod rutier”, a declarat oficialul.
Ultimul tronson al A0 Sud, construit de Aktor, este aproape de finalizare
În paralel, pe Autostrada de Centură București (A0), se așteaptă ca în acest an să fie finalizat și ultimul tronson al A0 Sud, construit de compania greacă Aktor. Acest segment de 18 kilometri, care include nodul rutier dintre A0 și A1 București-Pitești, are o întârziere de aproximativ doi ani, dar finalizarea sa va permite șoferilor să circule exclusiv pe autostradă între Constanța și Pitești.
Ce autostrăzi se vor inaugura în 2025 în România?
În anul 2025, rețeaua rutieră a României va înregistra progrese semnificative, cu inaugurarea a 157 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.
Printre proiectele majore programate pentru deschidere în 2025 se numără:
1. Autostrada A7: Finalizarea tronsoanelor Buzău-Focșani și Focșani-Bacău va asigura o conexiune rapidă între sudul și nordul Moldovei.
2. Drumul Expres DEx12: Ultimul sector al drumului expres Craiova-Pitești, de 13 kilometri, va fi finalizat, facilitând legătura între Oltenia și Muntenia.
3. Autostrada A1: Tronsonul Pitești-Curtea de Argeș, parte a coridorului pan-european, va fi deschis traficului, îmbunătățind conexiunea dintre centrul și vestul țării.
Aceste inaugurări vor aduce rețeaua de drumuri de mare viteză a României la aproximativ 1.500 de kilometri până la sfârșitul anului 2025.
Privind spre viitor, planurile pentru perioada 2025-2030 includ extinderea rețelei rutiere cu peste 3.200 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, având ca obiectiv atingerea unei rețele totale de peste 6.000 de kilometri.
Printre proiectele prioritare se numără:
1.Autostrada Sibiu-Pitești: Finalizarea secțiunilor rămase va asigura o legătură directă între centrul și sudul țării, facilitând transportul de mărfuri și pasageri.
2. Drumul Expres Giurgiu-București: Acest proiect va facilita traficul între capitală și frontiera sudică, reducând timpii de deplasare și congestionarea traficului
De asemenea se vorbește și despre Autostrada Ploiești-Brașov, care însă va fi mult prea costisitoare și este puțin probabil ca aceasta să se poată construi în următorii 10-15 ani. Pe lângă provocările majore de mediu se vorbește și despre zeci de kilometri de tuneluri și periclitarea unor zone turistice pentru că unele porțiuni din stațiunile de pe Valea Prahovei sunt foarte înguste și ar fi necesare exproprieri foarte scumpe și care ar modifica radical mediul natural. La un moment dat, unul dintre planuri arăta că autostrada ar putea trece foarte aproape de palatul Cantacuzino din Bușteni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News