Fiica lui Lynch, Hannah, în vârstă de 18 ani, este încă de negăsit, a precizat sursa. Corpurile celorlalte patru persoane care au dispărut în momentul scufundării ambarcațiunii au fost recuperate miercuri de pe iaht.
Bayesian, un superyacht sub pavilion britanic, lung de 56 de metri, care transporta 22 de pasageri și membri ai echipajului, era ancorat în portul Porticello, în apropiere de Palermo, când a dispărut sub valuri în câteva minute după ce vremea rea a lovit.
Lynch, în vârstă de 59 de ani, era unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din domeniul tehnologiei din Regatul Unit și își invitase prietenii să i se alăture pe iaht pentru a sărbători achitarea sa recentă într-un important proces de fraudă din Statele Unite.
Trupul său a fost adus la țărm într-un sac albastru pentru cadavre și transportat cu o ambulanță la morga unui spital din apropiere.
Pe lângă Lynch și fiica sa, celelalte persoane care nu au reușit să scape de pe iaht au fost Judy și Jonathan Bloomer, un președinte neexecutiv al Morgan Stanley International, și avocatul Chris Morvillo de la Clifford Chance și soția sa, Neda Morvillo.
Cincisprezece persoane, inclusiv soția lui Lynch, au reușit să se salveze, în timp ce trupul bucătarului de la bord, cetățeanul canadian-antiguan Recaldo Thomas, a fost găsit lângă epavă la câteva ore după dezastru.
În ultimele trei zile, salvatorii specializați au căutat în interiorul carenei iahtului scufundat, dar operațiunile au fost dificile din cauza adâncimii și a îngustimii locurilor pe care le cercetează scafandrii, au declarat pompierii.
Aceasta a comparat eforturile cu cele efectuate, la o scară mai mare, pentru Costa Concordia, vasul de croazieră de lux care s-a răsturnat în largul insulei italiene Giglio în ianuarie 2012, omorând 32 de persoane.
Experții spun că iahtul ar fi trebuit să reziste
Dezastrul a lăsat perplecși experții navale, care au afirmat că o astfel de navă, construită de producătorul italian de iahturi de lux Perini și presupusă a avea dotări și elemente de siguranță de primă clasă, ar fi trebuit să fie capabilă să reziste unor astfel de condiții meteorologice.
Procurorii din orașul Termini Imerese din apropiere au deschis o anchetă, iar autoritățile au început să interogheze pasagerii și martorii.
Căpitanul, James Cutfield, și cei opt membri ai echipajului care au supraviețuit nu au făcut niciun comentariu public cu privire la dezastru.
Giovanni Costantino, CEO al grupului italian Sea Group TISGR.MI, care include Perini, a declarat că Bayesian a fost „una dintre cele mai sigure ambarcațiuni din lume” și că este practic imposibil de scufundat.
El a adăugat că el crede că dezastrul a fost cauzat de un lanț de greșeli umane și că furtuna a fost așteptată, în interviuri cu presa italiană.
„Nava s-a scufundat pentru că a luat apă, de unde anchetatorii vor trebui să spună”, a declarat Costantino pentru programul de știri al televiziunii TG1 miercuri târziu.
Citând date de la sistemul de urmărire automată a iahtului și pe baza imaginilor disponibile, Costantino a declarat că a fost nevoie de 16 minute de la momentul în care vântul a început să lovească iahtul și acesta a început să ia apă, pentru ca acesta să se scufunde.
Costantino a declarat că grupul listat la Milano a suferit „daune enorme” pentru reputația sa, acțiunile scăzând cu 2,5% de la dezastru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News