Mai puține autobuze pe șosea decât acum un an, mai ales în orele de vârf, anunță il Messagero. Datele oficiale privind mijloacele de transport în comun aflate în circulație, pe o zi lucrătoare medie în luna decembrie, vorbesc despre o scădere foarte evidentă a ofertei de transport de suprafață în capitală: o scădere care se remarcă mai ales în jurul orei 9 dimineața (cu scădere a cu 14 la sută și cu peste 160 de autobuze mai puține) și la ora 17 (minus 17 la sută), în două intervale orare deosebit de aglomerate și critice pentru mobilitatea orașului. În orice caz, o scădere care merge mână în mână – în calculul general al lunii – cu cea a obiectivelor stabilite de administrația Romei.
Comparația dintre programul exercițiului financiar 2022 și datele despre serviciul efectiv oferit utilizatorilor, publicate pe site-ul instutuției de transport, vorbește despre 10 la sută din călătoriile pierdute în acest an, din cauza lipsei de personal și vehicule, avarii, trafic și întârzieri.
Durata de așteptare a autobuzelor la Roma. Care sunt cauzele
Pe lângă problemele din cauze externe - de la trafic la lucrări la drumuri - mai există o problemă a avariilor vehiculelor, un parc de transport public local roman având încă o vârstă medie destul de ridicată. Este suficient să spunem că interdicția de a conduce mașinile diesel Euro 3 este în vigoare de o lună în capitală.
Dar compania publică de transport Atac continuă să trimită în jur de 190 de autobuze diesel Euro 3 (lucru care pentru cetățenii de rând nu mai este permis) și o va mai face pentru o perioadă mai îndelungată cel puțin până la finalizarea reînnoirii parcului de vehicule de care dispune firma municipală.
Compania de transport public se așteaptă să remedieze această problemă în următorul an, finalizând dezafectarea vechiului parc de vehicule și înlocuindu-l complet cu mașini noi, cu impact redus asupra mediului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News