Peste zece avioane A220 ale companiei Air France sunt blocate la sol, în special din cauza lipsei de piloți pregătiți. Compania aeriană franceză, ca și altele, se confruntă cu o lipsă de piloți.
Există mai multe motive pentru această lipsă de piloți. De la pandemia Covid, numărul zborurilor pe distanțe lungi a crescut mult mai mult decât se aștepta. Războiul din Ucraina este, de asemenea, un motiv pentru această lipsă de personal calificat.
Acum pentru a ajunge în Japonia, spațiul aerian rusesc trebuie ocolit și călătoria necesită patru piloți în loc de trei. Prin urmare, toate companiile se confruntă cu această problemă.
Pentru Asociația Internațională a Transporturilor Aeriene (IATA), va fi necesară recrutarea a peste 500.000 de piloți. Potrivit reprezentanților companiilor aeriene, traficul se va dubla în următorii douăzeci de ani, relatează msn.com.
La rândul său, Air France indică faptul că "avioanele sunt indisponibile" dar "pentru pericole operaționale precum vremea, defecțiuni sau întreținere". Compania aeriană franceză dă asigurări, de asemenea, că "sistemul de formare a piloților funcționează la capacitate maximă”.
Reamintim că UE negociază un nou pachet de taxe pe energie care să includă o taxă pe kerosenul avioanelor, iar companiile aeriene spaniole cer ca Guvernul să se opun veto la Bruxelles.
Taxa pe kerosen va duce la scumpirea biletelor de avion. Spania ar pierde 4,5 milioane de turiști pe an
Taxa pe kerosen ar contribui la creșterea prețului biletelor de avion, motiv pentru care Spania va pierde până la 4,5 milioane de turiști pe an, care ar prefera în schimb destinații mai ieftine, precum Turcia sau Iordania.
Președintele Asociației Companiei Aeriene (ALA), Javier Gándara, a avertizat luni despre efectul pe care noua taxă pe energie pe care UE o negociază de ani de zile ar avea un impact negativ mare, relatează 20minutos.es.
„Turiștii englezi sau germani, în loc să meargă în Spania, vor merge în Turcia, Egipt sau Iordania, ale căror companii aeriene nu ar fi impozitate cu această nouă taxă pe combustibil”, a avertizat el la cel de-al III-lea Summit Climatic din Sectorul Aeronautic organizat la Madrid de către Colegiul Oficial al Inginerilor Aeronautici din Spania (COIAE).
După cum a explicat, ALA a comandat un raport de la Deloitte care calculează măsurile aviației civile pregătite de UE pentru decarbonizarea sectorului ar însemna sosirea cu 12 milioane de turiști mai puțini pe an în Spania - în 2022, erau 71,6 milioane, dintre care 4,5 milioane și-ar schimba destinația din cauza unei creșteri de preț din cauza viitoarei taxe pe kerosen. Alți factori pe care Gándara i-a menționat ca determinând o creștere a prețurilor sunt obiectivele de a introduce combustibili „verzi” în avioane, pentru care ALA cere „ajutoare” precum cele pe care guvernele le acordă în țări precum Regatul Unit sau Statele Unite, pentru că în momentul de față costă „între trei și șase ori mai mult decât kerosenul convențional”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News