În Germania, anual se pensionează 30.000 de șoferi de camioane și de TIR, iar mai mult de jumătate dintre locurile rămase libere în sectorul transportului rutier internațional de marfă nu se ocupă. Doar 15.000 de camionagii aleg această meserie.
O situație complicată este și în Marea Britanie, unde, după Brexit, procedurile de deplasare sunt greoaie, din cauza birocrației și a costurilor. În timpul pandemiei, mulți șoferi de TIR din România sau Polonia au plecat din Regatul Unit și s-au întors acasă. Potrivit estimărilor, numărul celor care vor reveni este mult mai mic, scrie Digi24.ro. Se pare că meseria de şofer de cursă lungă cere destul de multe sacrificii și nu mai atrage.
Tinerii nu mai sunt atrași de această meserie pentru că cere foarte multe sacrificii. În primul rând este vorba despre timpul petrecut departe de familie. "Majoritatea tinerilor preferă un salariu mai mic, dar să aibă în schimb timp pentru ei", a povestit, la Digi24, Cosmin Vincenţiu, şofer de TIR care lucrează în Italia. Potrivit șoferului, nici condițiile de viață nu s-au schimbat în ultimii ani, șoferii fiind nevoiți să facă față pericolelor de pe trasee, dar și mizeriei din parcările unde se opresc. În ceea ce privește salariile, cel de bază a rămas același, dar diurna a crescut cu 10 - 15% în ultimul an.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News