Tudose a declarat pentru Digi24.ro, că a cerut refacerea studiului de fezabilitate pentru autostrada Ploiești Brașov "pentru că este mai de bun simț ca autostrada să treacă prin munte, pe lângă stațiuni, decât să treacă prin mijlocul stațiunilor". Fostul prim-ministru a fost acuzat de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, duminică seara, la un post de televiziune, că „dânsul avea o agendă a lui, în sensul în care eu am vrut să dau pe buget de stat să facem construcția autostrăzii Ploiești-Brașov, iar dânsul voia să luăm un împrumut de la Banca Mondială de vreo 30 de mil de euro să revizuim studiul de fezabilitate".
„Ce spune Cuc este despre un împrumut care se recupera prin actulizarea studiului de fezabilitate, ca să nu mai despăgubim proprietarii de imobile din Sinaia sau Predeal", a explicat Mihai Tudose.
Acesta susține că el, ca premier, a imaginat un acord cu Banca Mondială, care să finanțeze proiecte dar să aibă și unitate de implementare, adică să existe un control extern pe execuție, astfel încât să nu mai existe suspiciuni de fraude. "Au fost runde lungi de discuții ca să îi convingem să facem asta", a spus Tudose, explicând că el a fost în funcția de premier doar șase luni, motiv pentru care nu a putut concretiza acordul cu BM.
„După primele trei luni l-am dat afară pe Cuc, pentru incompetență, iar apoi cu noul ministru Stroe am început să lucrez la acest proiect. În decembrie s-a concretizat primul pas având o agendă cu un plan comun cu Banca Mondială, iar tot in decembrie a fost memorandumul trecut prin Guvern. Din decembrie începuse primul pas al proiectului cu sprijinul Comisiei Europene si al comisarului Corina Crețu. Din ianuarie după ce Guvernul Tudose a fost trimis acasă de dl. Dragnea și revenind Dragnea la Guvern, unul dintre primele lucruri făcute a fost anularea acestui demers pentru a se reveni la cheltuirea cu nonșalanță și fără griji a banului din bugetul public", a spus actualul europarlamentar.
Fostul șef al Guvernului PSD a explicat că cele 50 de miliarde de euro sunt alocate României pentru Masterplanul de Transport elaborat de Victor Ponta, dar pentru că banii nu sunt folosiți de România, se reportează pentru exercițiul financiar următor al UE, în loc să fie suplimentați, pentru mai multe proiecte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News