Asociaţiile, fundaţiile, unităţile de cult, organizaţiile neguvernamentale ale românilor de pretutindeni, persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice de drept public sau privat din România sau din străinătate pot trimite cererile de finanțare și documentele conform specificațiilor din Ghidul de finanțare 2025.
„Deschidem sesiunea anuală de finanțare pentru proiectele destinate românilor din afara granițelor țării care doresc să-și păstreze identitatea lingvistică, culturală și spirituală.
Îi așteptăm cu proiecte pe toți cei care urmăresc să se implice în susținerea comunităților de români de pretutindeni, să inspire tinerele generații și să promoveze valorile și tradițiile românești”, a declarat Cristina-Lavinia Arnăutu, director cu atribuții de secretar de stat al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.
Ghidul de finanțare 2025 cuprinde șase programe de finanțare: Educație, Cultură, Spiritualitate și tradiție, Societatea civilă, Mass-media și Comunitate.
În cadrul sesiunii de finanțare 2025, un solicitant poate depune cel mult două proiecte, cu condiția ca acestea să se încadreze în programe diferite, conform scopului și obiectivelor proiectului.
Termenul limită pentru depunerea cererilor de finanțare va fi anunțat după data de 30 aprilie 2025, pe site-ul DRP. Anunțul se va publica cu 5 zile lucrătoare înainte de data închiderii etapei de depunere.
Toate cererile de finanțare vor fi evaluate cu respectarea prevederilor legale în materie și în limita bugetului alocat.
Cum se trimit cererile de finanțare
Cererile de finanțare trebuie trimise în format PDF, la adresa de e-mail [email protected]. Este necesar ca fiecare anexă să fie atașată ca un singur document PDF, denumit ca atare (de exemplu, Statut.PDF). Nu sunt acceptate alte formate (JPEG, PNG etc.).
După transmiterea pe e-mail a documentelor menționate, solicitantului i se comunică numărul de înregistrare a cererii. Ulterior, responsabilul de proiect poate solicita, prin e-mail, documente suplimentare sau clarificări, în funcție de specificul proiectului, la care solicitantul are obligația de a răspunde în cel mult 3 zile lucrătoare.
Cererile de finanțare se evaluează periodic, iar rezultatele evaluării vor fi publicate pe site-ul DRP.
Pentru a facilita procesul de constituire a dosarului, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni pune la dispoziția celor interesați Ghidul de finanțare nerambursabilă 2025, alături de documentele de interes, în format editabil, care pot fi descărcate de la acest link: https://dprp.gov.ro/web/comunicate/departamentul-pentru-romanii-de-pretutindeni-lanseaza-sesiunea-de-finantare-nerambursabila-2025/ .
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News